Учен от БАН: Електромерите не могат да се манипулират с ниско напрежение
 
Нямаме данни за манипулиране на електромери с подаването на по-ниско напрежение. Това каза доц. д-р инж. Георги Милушев от Лабораторията за електроизмервателна техника в БАН. БТВ направи експеримент, в който подаваха различни стойности на напрежението.
Напрежението беше намалено до 180 волта. Вентилаторът на печката спира, но ако това продължи може да се стигне до пожар. Уредите са предназначени да работят в определени параметри и тяхното нарушаване води до опасност. Има възможност някои електромери да бъдат нулирани при ниско напрежение, но това е по-скоро в ущърб ЕРП-тата.
По-ниското напрежение отлага изпълнението на функциите на уредите. Например едно яйце трудно може да бъде сварено за обичайните 3 минути, посочи Милушев. Той обаче отрече това да се използва от ЕРП-тата като тактика за удължаване на времето на ползване и така да се постигне повишаване на консумацията. Повишаването на напрежението е също нежелано, но уредите не дават отклонения при разлика от 10 %, успокои Милушев.
|
Коментари |
13:34ч. 14 Февруари 2013 #21  MHY Друже, радвам се че поне още нещо си прочел :). Учебниците си ги пази , за поправителния изпит. Това което го пишеш, май не е лъжица за твоята уста , искам да кажа образование. От тук и там чопнато и толкова.Приказките ти могат да минават пред мацките, ама пред разбиращи хора НЕ! Закона на ОМ не можеш да приложиш, а си седнал да пишеш глупости. Излязъл си пред таблото с електромерите и си се запитал, защо на съседа лампичката мига по бавно от лампичката на твоя електромер ? На тебе ти пускат по ниско напрежение отколкото на съседа ли? :) Товара къде го отчиташ? Във всеки електронен уред има тактов генератор, но честотата му зависи от схемата му т.е от елементите, както и от стабилизацията по напрежение и т.н обратни връзки.
Вземи си бележката за платения ток и се запитай, защо веднъж ти продават енергия от НЕК, която включва не само енергия от ТЕЦ,ВЕЦ, АЕЦ а и зелената енергия . Защо после плащаш наново тази зелена енергия на НЕК - защото я купува на много висока цена от производителите на тази енергия ли? Кой е мафията разпределителните дружества или основното дружество? МАй ТИ СИ ОТ ТЕЗИ МАФИОТИ , които гледат да отвлекат вниманието от действителните лапачи.
09:19ч. 14 Февруари 2013 #20  karlsondetoleti До МХИ ,много благодаря зя линковете че тъкмо се чудех как да сканирам учебниците.Приятелю преди да наплюеш някого провери първо себеси, а в случая в раздела за броячите обърни внимани на изречението дето пише че честотата на тактовете на броене е до достигане на нивото на логическата нула(а в случая с промяна от 5В на 5.05 В сменят именно нея) ,а в линка за електронните електромери съответно на онова изречение дето пише че Блока ти за отчитане изработва импулси с определена продължителност,като на всеки от тях съответства определено количество енергия,демек константата на електромера.Какво ли става като вместо 100 импулса направим 120 импулса в секунда,каква ли ще е разликата в отчетената енергия.А да и стабилизаторите на напрежение обират само импулсни промени ,не зададени постоянни нива щото инак няма да е стабилизатор аделител на напрежение .Аде стига толкоз лекции че ще станете много грамотни ЗАЩИТНИЦИ НА ЕНЕРГИИНАТА МАФИЯ!!!!!
18:27ч. 13 Февруари 2013 #19  Hunter karlsondetoleti, припомни си закона на Ом :) I=U/R. Всеки консуматор си има съпротивление - R. Намаляш напрежението и тока също намаля, защото съпротивлението като цяло на консуматора е константа.
А бойлера ти е 3kW при напрежение 220V. При по-ниско напрежение мощността му ще падне.
P=U*I, замествайки със закона на Ом P=U^2/R. Консумираната мощност пада с намаляне на напрежението и обратно.
18:19ч. 13 Февруари 2013 #18  Иван Михалев P.S. Забравих да кажа, че заради интегралните схеми в електромера, вътре има стабилизатор на напрежение, който не се влияе от захранващото напрежение.
18:15ч. 13 Февруари 2013 #17  Иван Михалев За честотата на измерване съм съгласен, но за това, малко по-късно.
Да си припомним закона на Ом: U=I.R.
Токът е пропорционален на напрежението, от където следва, че ако намалим напрежението, намаля и тока и обратно. Именно заради увеличеното напрежение, което води до по-голям ток, горят уредите.
От друга страна, мощността е P=U.I.cos(fi)
Което означава, че ако увеличим напрежението, което както казах по-горе, води и до увеличаване на тока, се увеличава консумираната мощност. Което от своя страна "върти" по-бързо електромера. Разбира се, ако става въпрос за бойлер или печка, те ще стоплят по-бързо, което означава, че ще работят по-кратко и като цяло, общите киловати и в двата случая ще имат нищожна разлика. Не така стоят нещата с дръгите уреди, особено тези с ел-двигатели. При тях консумацията наистина ще се вдигне, защото те работят определено време, което не зависи в общия случай от консумацията (например съдомиялна или пералня).
А сега да се върна в началото.
Как измерва електронния електромер?
Съгласно формулата за мощността, уреда измерва трите параметъра: U, I, cos(fi), в определен момент от време и на тяхна база изчислява моментна мощност. Поредицата от моментни мощности се сумира за определен интервал от време, който ако е 1 час, дава точно тези цифри, които ни отчитат - киловатчаса KWh.
Колкото по-често се отчитат моментните мощности, толкова по-близо са показанията до реалната консумация.
И тук идва интересното. Ако интервалът за който се сумират моментните мощности не е 1 час, а примерно 50 мин., а го броят за 60, тогава, ако примерно имаме един постоянен консуматор с мощност 1 KW, то електромера вместо да отчете, че е работил 24ч. и е консумирал 24 KWh, ще отчете, че е работил 28ч. и е консумирал 28 KWh.
Та, това за резисторите и кондензаторите на истина ми се струва, че е вярно, защото чрез тях се задава времеинтервала за измерването, демек, точността на вградения часовник.
17:48ч. 13 Февруари 2013 #16  MHY И моята сметка за ток, беше по висока, но глупостите на karlsondetoleti, направо ме карат да падна от коня . Дано не е електро инженер, да не го питам как си е взимал изпитите....
по въпросите на схемотехниката и така нареченото обяснение на тактов генератор .
Препоръчвам му да попрочете основите :
(виж линк...)
и нещичко от това какво представлява електромера
(виж линк...)
16:01ч. 13 Февруари 2013 #15  karlsondetoleti Съжелявам че не мога по-детайлно и обосновано с формулите и за правописните грешки ама съм бесен от наглите им лъжи и феноменални кражби...
15:57ч. 13 Февруари 2013 #14  Оптимист А Могат да се манипулират!. Преди малко си монтирахме контролен електромер, и техникът каза че новите електромери монтирани от ЕОН (сега Енерго Про) още по-лесно се манипулират чрез ниско напрежение и висок ампераж + дистанционно от Енерго Про.
Явно ЕРП-та сметнаха че могат да ни прекарват непрекъснато.
15:57ч. 13 Февруари 2013 #13  karlsondetoleti А в градовете държат по-високо -даже на опита им се видя -близо 240 волта,защото там смениха старите електромеханични с електронни електромери и принципа на отчитане е друг.Отчитането на консумираната мощност става като се измерва консумираният ток за единица време. Тук не играят с тока,а с честотата на мерене.Брояча отчита времето ,като интервала за секундите се задава от тактов генератор(една интегрална схема с набор съпротивления и кондензатори по-просто казано) повишиш ли и захранващото и напрежение било макар и с 0,01волт увеличаваш честотата,и тои брои по-бързо,т.е 1 мин тия смята че е изминала за 40 сек,а за останалите 20 става горница консумираната енергия....
15:48ч. 13 Февруари 2013 #12  karlsondetoleti Гнусен продажен ЛЪЖЕЦ !!!Това въобще не е вярно!!Дори в сутрешният им дезинформационен опит по БТВ си пролича за този който знае какво да гледа, а именно - обърна ли някой внимание че като намалиха напрежението от 220 на 212 В тока от 3 ампера скочи на 8 ампера?!Дори в лъжливата си статия го поствърждават -като намалят напрежението уредите горят,ами що при нормално 220 негорят? Щото се вдига тока който протича в пъти!На какъвто и да е променливо токов двигател І такива имате в компресора на хладилника,охлаждащите вентилатори на компютрите и тлн І стартовият ток е 7 пъти по -висок от номиналния!!! А старите електромери ,брояча им се задвижваже от бобина -колкото по-голям ток ,толкова по-силно магнитно поле,толкова по-бързо се върти шайбата на брояча.Т.е. намалят ли напрежението,вдига се тока и по-бързо отчита електромера! P=U.I.cos Q .Мощността която ви е инсталирана е константа,(като ви намалят с 10 волта напрежението бойлера ви от 3 киловата не става 2),падне ли напрежението тока се вдига.
14:38ч. 13 Февруари 2013 #11  maken МЯУ е права...
13:11ч. 13 Февруари 2013 #10  мяу Сметка м/у 30 лв. и 50 лв е реална, ако се отопляваш на дърва в двете стаи и готвиш на газ. В такъв случай използваш електричество за осветление, тв, хладилник, пералня(пр. 2-3 пъти в седмицата, зима е трудно съхне и след центрофуга) и бойлер(час и половина и водата и готава). А и като не си в къщи през по голяма част от деня, ток почти не се хаби.
13:04ч. 13 Февруари 2013 #9  Иван Михалев Официалният стандарт в България (който е и стандарт на ЕС) за електроенергията, доставяна до крайни битови потребители, е БДС EN 50160:2010 "Характеристики на напрежението на електрическата енергия, доставяна от обществените разпределителни електрически мрежи".
Съгласно стандарта, честотата на напрежението трябва да е в границите от 49,5 Hz до 50,5 Hz (±10%). Напрежението трябва да е 230V ±10% (от 207 V до 253 V ).
11:49ч. 13 Февруари 2013 #8  IVELINA Така ли както пипат електромерите да очитат по малко,така могат да ги пипнат и да отчитат повече!Сметка от 30лв. до 50лв. през зимата не е реална.Енергото си избива кражбите на ток от изрядните потребители.
11:41ч. 13 Февруари 2013 #7  Пираня Тия от БАН първо да обяснят защо електромер закупен от Германия и сложен след електромера на Енерго Про като контролен дава различни киловати.Явно българският киловат е по бърз от Германския.
11:39ч. 13 Февруари 2013 #6  Hunter Прав си за боба Спирт :) Но нека не гледаме крайностите. В другата крайност - лампата ще свети (макар и по-слабо), и никой няма да я изгаси по-късно за да компенсира слабото светене. От това пък електромера ще отчете по-малко. Същото е и при телевизора, картината няма да се влоши, но електромера ще отчете по-малко. Когато нещата се усреднят, едва ли ЕРП-тата ще имат някакъв келипир от по-ниското напрежение.
10:26ч. 13 Февруари 2013 #5  creizy Абе някой от вас видял ли си е фактурата преди да почне да пише каквото и да е
има нощна и дневна общо една сума двойно по малко от крайната моята е 74лв.без ддс,а крайната е 178.46 защото в цената на слама не трябва
да си плащам и опаковката.
Зелена енергия
Комбинирано производство
Невъзстановими разходи
Достъп/високо напрежение/
Пренос/високо напрежение/........
Ала бала,че да вземем да плащаме и на магазините за превоз на стока,спукана гума ,счупен кантар и така нататък хляба докато стане 5лв. сиренето 20лв.,а месото 100лв.
10:23ч. 13 Февруари 2013 #4  Hunter Lightnigng, допустимото до -15% и до +10% от 220V. Така че даже и 200 волта да са в мрежата си в рамките на допустимото.
Освен това, когато уредът работи по-дълго за да загрее при по-ниско напрежение, изразходва и по-малко ток, респективно по-малка мощност. Казано с други гуми дори и с ниско напрежение не се изразходва по-голяма мощност, просто нещата стават по-бавно.
10:06ч. 13 Февруари 2013 #3  Lightning "Той обаче отрече това да се използва от ЕРП-тата като тактика за удължаване на времето на ползване и така да се постигне повишаване на консумацията."
Откъде знае, че не се използва, за да го отрича? Работи за ЕРП-тата ли? Ако е така, значи мнението му не е обективно.
Всеки сам може да се убеди, че този човек лъже, когато следващият път ви намалее светлината от крушката или ви изпукат електроуредите без причина. Най-често се наблюдава при тон-колони и рестартиране на телевизори, компютри, климатици.
Факт е, че през последните месеци напрежението във Варна, често бе под допустимите 220V.
10:01ч. 13 Февруари 2013 #2  BornToBeCooL Ха Ха... Манипулиране на електромерите, реално може и да няма... но един "учен" от БАН, спокойно може да бъде "манипулиран" със скромна парична сума...
10:01ч. 13 Февруари 2013 #1  brasko Казано просто,при по ниско напрежение времето за работа на електроуредите(тези с нагреватели) се увеличава,но електромера се върти по-бавно.
Новини - теми |
Търси в новини |
Популярни теми |
|
 |
Новини от Варна, региона и света |
 |
 Възможен реванш: Лудогорец отново срещу Карабах в Шампионската лига
Днес, 4 Август 2025 15:20
Лудогорец научи потенциалния си съперник за плейофа на Шампионската лига. Жребият на УЕФА отреди, че ако „орлите“ успеят да елиминират унгарския шампион Ференцварош, ще се изправят срещу победителя от...
| |
 |
 Над 400 работещи без договор в хотелиерството и ресторантьорството установени от началото на годината
Днес, 4 Август 2025 15:08
Инспекцията по труда продължава да отчита сериозен брой случаи на работа без трудов договор в сектор „Хотелиерство и ресторантьорство“. От януари до момента са установени 416 работещи без договор, при...
| |
 |
 Протест с искане за оставка на председателя на Общински съвет-Варна готвят днес
Днес, 4 Август 2025 14:58
Протест с искане за оставката на председателя на Общински съвет Христо Димитров ще се проведе днес във Варна. Събитието е насрочено за 16.30 часа на ул. „Димитър Икономов“ 21.
Според организаторите,...
| |
 |
 Ограничения в тунел "Железница" утре за изследвания и изпитвания на пътната настилка
Днес, 4 Август 2025 14:46
Утре – 5 август, между 10 ч. и 17 ч. в тунел „Железница“ на АМ „Струма“ /от 98-и до 102-и км/ се променя организацията на движението за изследвания и изпитвания на пътната настилка. При изпълнение на дейностите...
| |
 |
 Варна отбелязва 146 години от създаването на ВМС с богата празнична програма
Днес, 4 Август 2025 14:33
С поредица от тържествени събития и прояви във Варна ще бъдат отбелязани 146 години от създаването на Военноморските сили (ВМС). Празничната програма започна днес и ще продължи до 10 август (неделя), като...
| |
 |
 50 години ще са нужни за възстановяване на гората в Пирин след опустошителния пожар
Днес, 4 Август 2025 14:21
"Едва ли ние или децата ни ще видим гората такава, каквато беше", заяви директорът на Държавното горско стопанство в Струмяни инж. Иван Ризов в ефира на bTV. Според него ще са необходими минимум 50 години,...
| |
 |
 Елитни български атлети с декларация срещу начина на провеждане на Общото събрание на БФЛА
Днес, 4 Август 2025 14:07
Водещи имена в българската лека атлетика, сред които олимпийски, световни и европейски шампиони, изразиха категорично несъгласие с начина, по който е протекло Общото събрание на Българската федерация по...
| |
 |
 39-годишен задържан за палеж край пътя София – Варна
Днес, 4 Август 2025 13:54
39-годишен мъж от луковитско село е задържан по подозрение в палеж на сухи треви и храсти край бензиностанция на пътя София – Варна в района на Боаза, съобщиха от полицията в Ловеч.
Пожарът, избухнал...
| |
 |
 Варна призовава неправителствени организации за общи инициативи в защита на животните
Днес, 4 Август 2025 13:41
Община Варна отправи покана към неправителствените организации за защита на животните да се включат в партньорски инициативи за намаляване на популацията на безстопанствени кучета и котки и за подобряване...
| |
 |
 Почина Дейвид Роуч – фронтменът на хардрок групата Junkyard
Днес, 4 Август 2025 13:31
Дейвид Роуч, певец и съосновател на хардрок групата Junkyard от края на осемдесетте, почина в петък след битка с рака. Групата обяви смъртта му в публикация в социалните мрежи в събота. Той беше на 59...
| |
 |
 Основните хранителни продукти леко поевтиняват
Днес, 4 Август 2025 13:18
Потребителската кошница е поевтиняла с 2 лева за седмица – от 99 на 97 лева. Това показват данните на Държавната комисия по стоковите борси и тържищата (ДКСБТ) за периода 20 май – 4 август 2025 г., представени...
| |
 |
 Черно море приема Берое тази вечер на "Тича"
Днес, 4 Август 2025 13:06
Черно море посреща Берое в мач от третия кръг на Първа лига. "Моряците" приемат старозагорци днес от 19 часа на стадион "Тича" във Варна.
Треньорът на Черно море Илиан Илиев определи група от 21 футболисти...
| |
|
Изпрати новина
|
|
|
 |
Полезно |
Препоръчваме |
Най-четени |
Анкета |
|