Тунел или втори мост над Варненското езеро
Заради военно учение, при което е била проиграно терористична атака срещу Аспарухов мост, бившият зам.-кмет на Варна по въпросите на транспорта Свилен Крайчев се сетил за идеята за тунел под Варненското езеро. Тя е разглеждана още преди строителството на сегашния мост, а при обсъжданията за Общия устройствен план преди 8 години отново излезе на дневен ред.
Тогава експерти коментираха, че геологията на канала позволява подобно съоръжение, което трябва да е дълбочина от 20 до 25 метра по морското равнище.
Лансираната от Крайчев преди време идея отново е актуална, след като кметът на Варна Иван Портних обяви, че вече са започнали проучвания и идейно проектиране за възможността да бъде прокопан тунел.
„Той трябва да бъде за градско ползване и да свързва южните квартали с центъра на Варна. Инженерите трябва да определят трасето му, но то не трябва да край село Казашко, където ОУП предвижда изграждането на нов мост над езерото”, коментира пред Дарик Крайчев, който беше част от екипа на Кирил Йорданов при третия му мандат.
След като видял как се строи метрото в София, той смята, че тунелът би бил по-лесен вариант за изпълнение от втори мост. Друго предимство било, че автомобилният трафик в него няма да се влияе от климатичните условия.
„Въпросът е да има алтернатива на Аспарухов мост – дали втори мост, дали тунел, дали въжена линия. Не може да се прогнозира кой е по-евтиният вариант, докато не се направят задълбочени анализи”, допълва Свилен Крайчев.
|
Коментари |
15:08ч. 18 Май 2016 #15 Виктор Имам много подходящо образование за подземно строителство и доста дълъг опит.
А колегата е пуснал снимка на мост по който вместо превозни средства на колела преминават лодки.
09:29ч. 18 Май 2016 #14 orles Хубаво е да се направи въздушен мост над езерото -като товарните самолети излитат от няколко писти в различни краища на Варна.ДОБРЕ Е ЧОВЕК ДА ИМА МЕЧТИ-щом харчи чужди пари.
02:31ч. 18 Май 2016 #13 MaGuSs N_D_I аз съм твърдо против канала Русе-Варна, защото ей там вече ще са наистина похабените пари, защото денивелацията между Варна и Русе е над 100 метра. Най-удачния вариант е добър товарен ЖП коридор между двата града, по който ще се движат електрически вагони със съответните товари. Напълно компютъризирано, без да има нужда от човешка намеса. Единствено при товаро-разтоварителната дейност. То и главно за превоз на товари/контейнери го искат този канал.
22:59ч. 17 Май 2016 #12 N_D_I И ако това е голям проект. Спомнете си проекта за прокопаването на канала Русе-Варна, аз съм за, ама не ме пита никой хаха. Проекти много пари не дават това е!
22:45ч. 17 Май 2016 #11 N_D_I tatyana и APOLON прави сте, явно и аз трябва да ви повторя. Държавата не желае и няма да финансира нищо. Не е тайна за никой а се вижда ,че предпочитат "бургас". Относно Аспарухов мост, не знам защо всички подценяват проблема с височината му и го смятат за маловажно ... Мост, тунел каквото и да е ще да е добре...
18:04ч. 17 Май 2016 #10 squeezer напълно съм съгласен с tatyana1,30 години нищо не направиха сега се сетиха,всичко е пълна фанатазия,кой ще плаща втори мост или тунел,ГРОБ ще ни довършат
17:00ч. 17 Май 2016 #9 tatyana1 Градът запада и намалява, а държавата пари за Варна няма да даде. Така че си мечтайте и за тунел, и за мост, и за магистрала Хемус! Ще ни обещават още много пъти, ма нищо няма да стане, пари за Варна- йок!
16:33ч. 17 Май 2016 #8 toni Apolon и Виктор, вие какво образование имате и какъв професионален опит?
Ако сте наистина профита, защо не излезете и публично да обявите стойността?
15:39ч. 17 Май 2016 #7 Rino И като се напълни с вода като подлеза на Базар Левски ферибот-подводница ли ще пускат?
15:17ч. 17 Май 2016 #6 RabaP (виж линк...)
Ето го варианта - просто там тунела ще е по - тесен и малък .. 20 метров тунел няма да струва 1 мил ярд.
13:41ч. 17 Май 2016 #5 dumdum смешки . ТЕЛЕПОРТ без туй докато стане мост или тунел ще дойде ерата на телепортациите
13:32ч. 17 Май 2016 #4 APOLON Тунелът ще струва около 1 милиард лева. Втори мост ще струва около 300 милиона лева. Тунел или мост, въпросът с ограничената височина на Аспарухов мост си остава. Повдигането му с 10 м ще струва 80 милиона лева европейски пари.
Строителството на понижаващ шлюз под моста е възможно най-тъпата и непрофесионална идея която съм чувал, а аз съм чувал много идеи. Дълбоководният канал е построен за дълбочини до 14,5 м., като не отчитаме дюкерните преминавания в нарушение на изискванията. Само двете средни опори на моста са оразмерени за преминаването на канала между тях.
За подвижен мост с такава височина, отвор и тегло ще е нужно да започваме да го вдигаме когато корабите прекосяват Босфора, за да е вдигнат когато достигнат до Варна.
13:14ч. 17 Май 2016 #3 Виктор Тунелите са много по-скъпи съоръжения от мостовете. И също искат поддръжка, даже повече от мостовете.
Ако беше обратното - през реките нямаше да правят мостове, а тунели.
13:07ч. 17 Май 2016 #2 nestinarka Като гледам подлезите как се наводняват, хич не вярвам, че трафикът няма да се влияе от климатичните условия :D
12:56ч. 17 Май 2016 #1 lubba Тунел, много ясно!
Новини - теми |
Търси в новини |
Популярни теми |
|
|
Новини - Политика |
|
Радев удостои с орден „Стара планина“ главния управител на Германо-българската индустриално-търговска камара
Петък, 26 Януари 2024 17:02
Германските инвеститори внасят в България нови, прогресивни модели на отношенията между бизнеса, държавата и обществото, с което допринасят много за развитието на модерна и конкурентоспособна икономика...
| |
|
Атанасова и Белазелков официално са конституционни съдии
Петък, 26 Януари 2024 11:19
Десислава Атанасова и Борислав Белазелков официално станаха конституционни съдии. Двамата положиха клетва в отсъствието на президента Румен Радев.
Държавният глава заяви, че няма да присъства на церемонията....
| |
|
Президентът няма да присъства на клетвата на новите съдии в Конституционния съд
Петък, 26 Януари 2024 10:12
Президентът Румен Радев няма да присъства на клетвата на новоизбраните съдии Десислава Атанасова и Борислав Белазелков в Конституционния съд, съобщиха от Президентството.
Полагането на клетва за спазване...
| |
|
Коста Стоянов: Ветропарковете в Черно море ще застрашат хляба на хиляди рибари
Петък, 26 Януари 2024 09:07
Народният представител от “Възраждане”, инж. Коста Стоянов изрази отношение към внесения вчера Законопроект за енергията от възобновяеми източници в морските пространства. Депутатът заяви, че това е поредният...
| |
|
Законопроектът за ВЕИ в Черно море мина на първо четене
Четвъртък, 25 Януари 2024 13:35
Депутатите приеха на първо четене Законопроект за енергията от възобновяеми източници в морските пространства, с който да се разположат вятърни електроцентрали в Черно море с концесии за по 30 години.
Законопроектът...
| |
|
Премиерът: Бюджет 2024 ни приближава към еврото
Четвъртък, 25 Януари 2024 11:04
Правителството ще гласува постановлението за изпълнение на Бюджет 2024. С него се задават правилата, по които министерствата, държавните институции и общините ще реализират политиките, заложени за тази...
| |
|
Драгомир Драганов зае депутатското място на Десислава Атанасова
Четвъртък, 25 Януари 2024 10:37
Драгомир Драганов зае мястото на Десислава Атанасова като депутат в групата на ГЕРБ-СДС в парламента.
В началото на днешния пленарна ден той положи клетва.
Припомняме, че избраната за конституционен...
| |
|
Българският и датският премиер обсъдиха европейската отбранителна система и зелената енергетика
Сряда, 24 Януари 2024 18:16
Развитието на европейската отбранителна система и зелената енергетика бяха във фокуса на срещата на министър-председателя акад. Николай Денков с премиера на Дания Мете Фредериксен днес в Копенхаген.
Двамата...
| |
|
Изпрати новина
|
|
|
|
Полезно |
Препоръчваме |
Най-четени |
Анкета |
|