Погват за данъци на кучета и котки във Варна
   
Започна плащането на годишните данъци и такси за притежаване на домашен любимец. Изискването се отнася за кучета и котки. Пернатите, влечугите, морски, земноводни и всякакъв друг вид живинки, които споделят домашното или дворното пространство на стопаните си, не се регистрират в кметствата. Регистрирането на отглеждано вкъщи четириного става целогодишно. Пререгистрация се прави всяка година. Напредналата възраст на кучето или котката не е фактор то да бъде освободено от данъка. Сумата е 20 лева за 12 месеца.
  
От данък се освобождават собственици, които са инвалиди, ловци, притежатели на кучета водачи и на полицейски кучета. Ако животното е кастрирано, също не се облага с такса, уточни за в. „Черно море“ директорът на дирекция „Контролни дейности“ в кметство „Приморски“ Светослав Мариновски. Необходимо е притежателят на домашно животно, освободено от данък, да представи в дирекцията всички документи, издадени от ветеринарен лекар и от съответните организации за любимеца си. Мариновски припомни още, че при разходка също трябва да се носи паспортът на кучето или котката.
  
На територията на „Приморски“ от 2007 г. досега има регистрирани 1104 кучета и котки. Бездомните животни остават проблем, защото въпреки кастрацията им има хора, които подхвърлят новородени, хранят около блоковете и местата за смет безстопанствени.
  
Любопитно е, че докато някои не регистрират домашните си любимци, други искат на всяка цена да сторят това. Така в кметството се появил питон заедно със стопанина си, който настоявал влечугото да получи паспорт.
  
Много са сигналите към дирекцията срещу хора, които се грижат за животно в дома си. Обикновено това са междусъседски спорове и повечето от оплакванията са неоснователни, каза Мариновски. Жалбоподателите не отчитат факта, че всяка проверка ангажира експерти, свързана е с разходи, транспорт, преписки и струва на данъкоплатците около 100 лева. Съветът на експерта е междусъседските спорове да се решават първо в жилищните блокове според правилниците за реда в тях и решенията на общото събрание.
 
  
 |   
 Коментари |  
 
20:24ч. 8 Февруари 2012 #27  qdosanata Съгласна съм с ЛИлито72-място за раходки на кучета.вече има такова -зад Медицинския университет , трябва да направят още такива! Нека данъка, който се събира да отиде за нещо ползено за всички-и тези с кучета ще са доволни и тези без !  
09:57ч. 8 Февруари 2012 #26  lilito72 Защо всички говорят за мръсотията от кучетата, аз искам да тръгна с някой по улиците и да започнем да броим мръсотията направена от животните и тази направена от хората.....хващам се на бас, че хорсите боклуци ще са повече и то в пъти. Нямам нищо напротив да плащам данък за животното си, но също така искам да се смята за член на семейството при смятане на доходите, а също така и да се обособят места за разходка, а не постоянно да е на каишка, че даже и с намордник /незнайно защо намордника се определя въз основа на кг, а не на порода и характер на животното, за пояснение ще дам пример с моето куче, което е Голдън и е като плюшена играчка- можеш да правиш всичко с него без да се притесняваш, а колкото до пинчерите- те са си доста злобнички/  
08:42ч. 8 Февруари 2012 #25  GRETA Данъци трябва да се плащат ,но и общината лека по лека трябва да пребере кучетата.  
18:56ч. 7 Февруари 2012 #24  Peeet "Изискването се отнася за кучета и котки. Пернатите, влечугите, морски, земноводни и всякакъв друг вид живинки, които споделят домашното или дворното пространство на стопаните си"   
Аз  като имам 150 рибки колко трябва да платя? 
Може би 3000 лв.? 
Е ще почакат.  
18:53ч. 7 Февруари 2012 #23  Гларус а на тази цигания и мръсотия в България, точно котките са нещо полезно дори, инак най-накря и плъхове ще тръгнат да разнасят болести и чуми насред плочките на валентина  
18:51ч. 7 Февруари 2012 #22  Гларус човека като го няма в БГ по дълго и като се върне и като види изведнъц навсякъде мастий легнали по улицата се разхождат и никой нищо и разбира в че е в най-циганскаат държава в ЕС... ТУК СМЕ АБСОЛЮТНИ ЦИГАНИ, хоара пазаруват дрехи втора употреба а кучета не ни оставят да спим лете ако сме оставили прозореца отворен  
18:50ч. 7 Февруари 2012 #21  qqqqqqqq внимаваите  какво  пишете   ще  Ги ядосоте   и  ще  сложот  данак   и  на   рибките   и   на  хамстерите .............  
18:13ч. 7 Февруари 2012 #20  шмайзера Ало, общинари смотани, за бездомните кучета и котки вие ли ще плащате? Когато си крадкате парички ви е гут, нали? Не ви ли стигат? Ама то, за какъвто гласуваш, такъв ще го л...ш!!!!  
17:59ч. 7 Февруари 2012 #19  Петрова И аз това се питам,кой ще плаща за бездомните животни?Пак ще кажат няма пари.А и котката ,която не излиза от апартамента ми,с какво вреди на каквото и да е.Най-важното е да не се допуска да се разплождат без да се грижат за тях.  
17:47ч. 7 Февруари 2012 #18  jaltura а между другото и в чужбина има данък ама само за кучета за котки няма това е пълна глупост  
17:45ч. 7 Февруари 2012 #17  jaltura а кой ще плаща за бездомните кучета и котки  
17:12ч. 7 Февруари 2012 #16  Петрова Яшар Ага прав си,това съсипва толкова животинката,колкото и да го хвърлиш.Бзко и с теб съм съгласна.Ако човек си обича животинката първо би се погрижил да няма потомство ако не може да се грижи,или ако не се занимава с разплождане ,за което трябва да се плаща.Аз имам едно обикновенно улично коте,но излязло горкото през вратата не сме го видели,и то в този студ преди няколко дена кога беше.Повярвайте ми,поболях се за това коте на 6м.Мислех си ,че е излязло навън и ще умре от студ .Вечерта в един часа ,като се прибирах се оглеждах дали не е някъде измръзнало в студа.Разбира се веднага бях сложила бележка на вх.врата.И на следващия ден ми звъннаха по тел .Доло комшията го прибрал,прочел бележката.Благодаря му за което.Но има най-различни хора.Та мисълта ми беше ,че си обичам животинката ,за която аз се грижа ,аз плащам храна ,тоалетна,аз се старая да е на топличко,чистичко и т.н.доктори ,хапчета ...Как бих си оставила котаната не кастрирана ,да не би да ми е съвестно ако евентуално излезе и се заплоди да хвърля малките....Не няма .За това ще я кастрирам веднага при първа възможност.А който си обича любимеца не би го направил.Видно е колко аксесоари,храни и какви ли не глезотии има за дом.любимци.Това какво значи?Загриженост.Не съм против идеята ,но мисля ,че няма да е съвсем правилно насочена ,и не съм сигурна ,че този данък ще се използва пълноценно.  
17:00ч. 7 Февруари 2012 #15  vesi Аз имам котарак,който не излиза от вратата на апартамента.На никого не пречи,не цапа ,не вдига шум.И защо питам да плащам и данък?Не стига ,че плащам една шапка пари за данък сгради,а сега и за животно,което не излиза.Това са най-големите простотии,които може да измисли болен мозък.За кучетата дрискачи -да,но за домашна котка,която си върши естествените нужди в домашната тоалетна-да ме извиняват!  
16:43ч. 7 Февруари 2012 #14  Гларус И като почнете !!!колко хора си изхвърлят жоивотните навън??? КОЛКО БЕ МАМА ВИ ПРОСТА,  не познавам един мой приятел или комшия където и да е, който някога да си е пускал животинчето и да не си го е търсил ако го е изгубил.. Приу това домашни кучета и котки, не оцеляват дълго навън. Нека не подхвърляме безхаберието, далаверите и несвършената работа на общинари, върху хората обичащи свойте животни моля моля..  
16:42ч. 7 Февруари 2012 #13  Торимацьо Зъл Кот Има и българи,които гледат животни само за разплод и не се интересуват от здравето на животното.Имам и друг познат,бългрин,който непрекъснато си дава котката за разплод/в годината 2-3 пъти/и придава котачетата за по 20лв.А за самата майка-сииамка не е добре ако не е бременна да има котачета,и после обратното.Не я оставя на спокойствия дори за месец,веднага след като ги откърми и я запложда пак.Е такива трябва много солено да се глобяват!!!  
16:40ч. 7 Февруари 2012 #12  Петрова Идеята е добра.Но как ще плащат данък,в по-малките градове и села собствениците?Които всъщност не са собственици,а се грижат за уличните кучета и котки?Може би ще приберат животинките в приюти затворени в клетки?Нима там живота им ще е по-добър.Или ще ги кастрират безплатно,и отново пуснати на улицата?И по този въпрос трябва да се помисли.Защото не може аз да си платя данъка ,или да ми е кастрирано животното,а бабата,която взема пенсия 150лв.да плати данък 100лв.,което не е по силите на един пенсионер,но пък отделя от яденето си да нахрани тези душички,ако тя се грижи за 5 котки примерно.Определено ще намалеят уличните кучета,и котки .Пожелавам на идеята да успее и реализира по замисъл.  
16:39ч. 7 Февруари 2012 #11  Гларус аз през живота си кучкар който да прибира бездомно куче  не съм виждал,ама инак първа пущка са кога пари искат, е да го духат, пък да видим дали някога ще им платя и акт за моето, или ще си падне по давност..  
16:37ч. 7 Февруари 2012 #10  Гларус Да на пазара на Чаталджа има едни и същи подхвърлени дето станаха 20бр вече и продължават да се увеличават,ама едно от тях не мяза на расово. Да взема да ги натровя и да им ги аз подхвърля в общината  
16:35ч. 7 Февруари 2012 #9  Торимацьо Зъл Кот Ние се грижим за около 10-12 котки,само единия мъжкар си има паспорт,но той си идва у нас само кат е гладен.А иначе всички останали писани са с ваксини,обезпаразитени и т.н.Наред с тях храним и още 2 котета,които живеят под една кола навън.Но съседа ни мангал от 1,5 мес. отглежда една кучка-питбул с малките и/които са за продан/ в една стаичка със затъмнени прозорци,не и и е чистил акото от 1,5 месеца,като минеш от там-смърди ужасно на лайна.Онзи ден я видях кучката-мангала кат отвори да и дава храна ,тя излезе радостна,че макар и за 1-2 минути е видяла светлина и чист въздух.Та изгляждаше ужасно-слаба,с болнав вид..а кърми кученца...Е такива кат съседа трябва да се глобяват,дето гледат животни само за разплод и после ги пускат на улицата...Жалка работа.След като я видях,после цяла вечер ми беше тъжно,даже си мислих да разбия вратата и да я пусна на свобода,а кученцата и без това той ги е продал предварителни и ще има къде да отидат...Много мъчна картинка,и това не е само при мангалите,кат комшията!!!  
16:34ч. 7 Февруари 2012 #8  Alex ще платят данък...добре, а това как ще разреши проблема с бездомните и улични животни  
16:23ч. 7 Февруари 2012 #7   umerenЯвно каъо се родят,ще трябва да ги давим в дерето.Или като видиотения ни съсед да ги стреляме с арбалет. 
Цялата ни държава е пълна със "Сашета",които се правят  на контролни органи...  
16:22ч. 7 Февруари 2012 #6  prolet ЗАДЪЛЖИТЕЛЕН ДАНЪК и още как ще плащат и още как а защо не питате тези които им търпят шума и мръсотията (в панелките) ами като си има куче ще плаща поне .Животните в природата са устроени да се справят не им е нужен апартамент или къща, защо си мислите че затворено в стая или клетка едно животно е щастливо питахте ли го а то каза ли ви - едно сравнение - като излезете с кучето навън то бяга , бяга наистина като свободно защото след малко ще го затворите пак -ТОВА НЕ Е ОБИЧ  
16:21ч. 7 Февруари 2012 #5  Alex А за котките защо трябва да има данък....не разбирам  
16:21ч. 7 Февруари 2012 #4  Alex А за котките защо трябва да има данък....не разбирам  
16:14ч. 7 Февруари 2012 #3  qdosanata Точно данък трябва да има! Който иска да гледа животно трябва да разбере,че това е отговорност! Животното трябва да се гледа по подходящ начин. Да не говорим, че ми писна да гледам по улиците да не настъпя отпаден кучешки продукт-защото те се правят не само от уличните кучета, но и от тези, които се разхождат от стапани, но стопаните им въобще не им обират и почистват...! Относно приютите-крайно време е е това, което гледаме по Енимал планет да стане действителност и у нас и даже за котка на дърво да знаем кого да извикаме, за да помогне!  
16:14ч. 7 Февруари 2012 #2  Shemet @LauraGT ;] - Ако стопаните не могат да си позволят да плащат 20 лв тодишен данък, според теб как бха могли да изхранват домашния си любимец? Едно куче на месец струва поне 100-150 лв., да не говорим за ваксини, паспорти, чипове и други разходи. Регистрацията и данъка са напълно приемливи мерки, не само за намаляване на бездомните животни, но и за ограничаване на отглеждането на любимци в лоши условия и посегателствата над тях.  
15:58ч. 7 Февруари 2012 #1  LauraGT ;] Абе хора, недейте така.. Не ви ли е жал, че толкова хора изхвърлят животните си навън. Поне да има приют, където да бъдат оставени, ако стопаните им нямат възможност или не искат да плащат ЗАДЪЛЖИТЕЛНИЯ ВИ ДАНЪК. Храненето пред блоковете ви е най - малкия проблем. Като не искате бездомни животни, направете приюти. А не изолатори, за които само като гледаш клип, ти идва да се разплачеш. Нека да няма бездомни.. Ама не по тоя начин.  
 
 
	
	
		
 Новини - теми |  
 
 Търси в новини |  
 
 Популярни теми |  
 
 | 
		  | 
		
	
 Новини от Варна, региона и света |  
       
  |  
 Плогинг акция по случай Деня на Черно море: доброволци събраха четвърт тон отпадъци 
Днес, 4 Ноември 2025 12:30 
На 1 ноември международната корпорация КУБ проведе втората акция от цикъла „Сливи за смет“, обединявайки жителите на Варна в спортно-екологична инициатива за почистване на крайбрежието по повод Деня на... 
 |   |  
  |  
 Решават проблема с наносите на „Карантината“ чрез строеж на буна? 
Днес, 4 Ноември 2025 15:01 
Проблемът с наносите на пристанище „Карантината“ може да бъде решен с изграждане на буна на Аспарухов плаж. Това става ясно от обявление на Община Варна за пазарни консултации в сайта на Агенцията по обществените... 
 |   |  
  |  
 Бившият вицепрезидент на САЩ Дик Чейни почина на 84 години 
Днес, 4 Ноември 2025 14:49 
Бившият вицепрезидент на Съединените щати Дик Чейни е починал на 84-годишна възраст, съобщи семейството му. Причината за смъртта са усложнения от пневмония и сърдечно-съдови заболявания.
„Дик Чейни... 
 |   |  
  |  
 „По следите на траките“: изложба разказва за древното наследство на Равна и Добрина 
Днес, 4 Ноември 2025 14:36 
На 6 ноември от 18:00 ч. в Културно пространство „РеБонкърс“ във Варна ще бъде открита постерната изложба „Тракийската керамика от Равна и Добрина – поглед към богатото археологическо наследство на Провадия“.... 
 |   |  
  |  
 Всяко пето дете в света живее в зона на война 
Днес, 4 Ноември 2025 14:24 
Около 520 милиона деца по света са живели в зони на конфликт през 2024 г. – увеличение с 47 милиона спрямо предходната година и най-високият брой от 2005 г. насам, показва нов доклад на международната... 
 |   |  
  |  
 Президентът връчи националния флаг на изследователите от 34-ата Българска антарктическа експедиция 
Днес, 4 Ноември 2025 14:08 
Изследователите на Антарктида, сред които са и българските учени там, изграждат модел на успешното бъдеще на планетата – не на войни и взаимно унищожение, а на разбирателство, приятелство, солидарност... 
 |   |  
  |  
 Лекари от Варна спасиха петдневно бебе с рядка вродена аномалия 
Днес, 4 Ноември 2025 13:56 
Мултидисциплинарен екип от неонатолози, оториноларинголози, анестезиолози, педиатри и рентгенолози от УМБАЛ „Света Марина“ – Варна спаси живота на петдневно бебе с тегло едва 2200 грама.
Новороденото... 
 |   |  
  |  
 Проверяват готовността на институции и общини във Варненска област за зимния сезон 
Днес, 4 Ноември 2025 13:43 
Разширено заседание на Областния щаб за изпълнение на плана за защита при бедствия ще се проведе утре, 5 ноември 2025 г., в Областна администрация – Варна. Срещата има за цел да оцени готовността на институциите... 
 |   |  
  |  
 По-тежка мярка за мъж, посрещнал полицаи с брадва, отзовали се на сигнал 
Днес, 4 Ноември 2025 13:31 
Обвинен в причиняване на телесна повреда на полицай и в отправяне на закани за убийство към негов колега, трябва да внесе парична гаранция в размер на 2 хиляди лв. Това реши Апелативен съд – Варна след... 
 |   |  
  |  
 Тръмп подкрепя Куомо за кмет на Ню Йорк и заплашва да намали финансирането, ако Мамдани спечели 
Днес, 4 Ноември 2025 13:18 
Президентът на САЩ Доналд Тръмп подкрепи Андрю Куомо в надпреварата за кмет на Ню Йорк, призовавайки избирателите да не избират левия фаворит Зохран Мамдани.
„Независимо дали лично харесвате Андрю Куомо... 
 |   |  
  |  
 Драматичният театър във Варна обяви програмата си за ноември 
Днес, 4 Ноември 2025 13:05 
Ноември стартира с романтичната драма „Лавандулови момичета“ в режисура на Стоян Радев  Ге.К. Красивата история за две сестри, които откриват млад корабокрушенец пред дома си на корнуолския бряг, разказана... 
 |   |  
  |  
 Лудогорец се раздели официално с Руи Мота, сърбин е новият вариант за треньор 
Днес, 4 Ноември 2025 12:52 
Лудогорец официално се раздели с Руи Мота и екипа му. Наставникът на Лудогорец II Тодор Живондов ще води "орлите" до официалното назначаване на нов старши треньор, съобщиха от клуба чрез страницата на... 
 |   |  
| 
 |  
| 
  Изпрати новина 
 |         
	  
		
		 | 
	 	
	 
  
   | 
    | 
  
  
  
  
 Полезно |  
 
 Препоръчваме |  
 
 Най-четени |  
              
 Анкета |  
 
  
  
  
  
   |