Взимат ти детето, ако не го къпеш
Четвъртък, 2 Юни 2011 09:58Източник: Стандарт
 
Да готви вкусно, да рита мач, да ходи на дискотека, да пише в чата, да обяснява за секса, да чисти редовно, да казва всеки ден "обичам те".... Това са само част от изискванията към всяка майка, която иска да бъде добър и грижовен родител. Изискванията към семейството не са на децата, а на социалното министерство, агенцията за закрила на детето и неправителствената организация "За нашите деца". Голяма част от стандартите за родители ще залегнат в новия закон за детето, който ведомството на Тотю Младенов подготвя, съобщи за "Стандарт" зам.-министър Валентина Симеонова. Целта е социалните експерти, които работят с деца, да могат да преценяват кога семейната среда става опасна за едно хлапе и кога то трябва да бъде отделено от родителите си.
Стандартите, които вече се тестват, показват какво трябва да има в едно семейство и как да постъпват родителите, за да сме сигурни, че детето е защитено. Правилата са разделени в седем групи - основни грижи, безопасност, емоционална близост, стимулиране на обучението, правила и напътствия, признаване на идентичността на детето и семейни и социални отношения. Във всяка една група изработените стандарти са поставени в червена, жълта и зелена зона. В червената зона са задължителните правила, които, ако бъдат пренебрегнати от родителите, значи детето е в риск и е необходимо спешното му извеждане от дома.
В групата на основните грижи са най-важните материалните условия, без които е невъзможно нормалното отглеждане на дете. Родителите трябва да осигуряват отопление, вода, ток, хигиена, хранителен режим, съобразен с възрастта на хлапето. Освен това те трябва да помагат с упражнения и игри за физическото развитие на малчуганите си. Според стандартите майките винаги трябва да седят в болницата с детето си, когато то е настанено за лечение. Много важно е приготвянето на храната в семейството. Детето трябва ясно да разбира, че родителите му готвят за него.
Друго важно правило за родителите е да осигурят достъп на детето до информация за сексуалното образование, злоупотребата с наркотици и подкрепата му, ако то има проблеми с гадже или приятели.
Втората група стандарти са свързани с безопасността на децата. Жилището трябва да е обезопасено и ако се установи, че родители не познават рисковете, които определена дейност крие, това може да доведе до извеждане на детето от семейството. Възпитаването не трябва да става чрез насилие. Затова всеки родител, който поражда проблем в семейството, ще работи задължително с психолог. Ако пък детето преживее насилие, от родителите се иска да реагират незабавно, като го изслушват, застават на негова страна и търсят отговорност от насилника.
В група на "емоционалната близост" са стандартите, които карат детето да се чувства обичано и ценено. От родителите се иска да изградят доверие, да чуват и да очакват емоциите на децата, да им помагат да ги изразяват, да разговарят с тях.
|
Коментари |
10:55ч. 3 Юни 2011 #30  Free Меги, не чети по диагонал...къде се говори за болни родители? Опазил Бог българските институции да ми гледат родителите. А децата си ги гледаме сами. Да не са сираци, че чуждата държава да ни ги отглежда. Хайде, със здраве и лека нощ от другата страна на океана!
09:59ч. 3 Юни 2011 #29  megi_l Зарязахте болните си родители тук да ги гледат българските институции, отидохте в чужбина и се хвалите как там гледат децата ви......
00:04ч. 3 Юни 2011 #28  yanita и в тази посока нека и институциите се замислят какъв пример могат да покажат защото в една нормална държава възпитанието на децата е отговорност първо на родителя и после на цялото общество и институциите
23:56ч. 2 Юни 2011 #27  yanita За съжаление за безхаберието и простотията и пълното бездушие съм напълно съгласна.И няма за какво да се сърдим защото ние нямаме общество а като няма общество няма и държава!!!!!!!!!!!!!! За това и аз взех най-правилното решение -да замина не защото не обичам земята ни напротив, а защото ,не виждам защо трябва да се бия с вятърни мелници!!!И преди да правят някакви закони и да правят норми за правилно възпитание нека се поогледат и да си зададат въпроса А аз възпитал ли съм правилно моето дете?и мога ли да дам личен пример на останалите?Научил ли съм го да уважава институциите като училище,полиция,и др.
22:44ч. 2 Юни 2011 #26  Free Е, ти пък сега Робърт, плиткоумни приказки. ‘Най-хубаво е там, където нас ни няма’ е цитат от филма ‘Столичани в повече’, който се следи с огромен интерес от ‘избягалите’ в чужбина. И защо смяташ, че като живея в Канада не обичам България? Напротив! Тръгнах си много огорчена преди година и половина. Не, не бягах, ами тичах с все сили. И аз се борих, Робърт! И един ден си свих знамената, прибрах си оръжията, взех си детето и мъжа и хайде беж да ни няма. Имахме си всичко, което българина смята за висок стандарт: собствена панелка (луксозна ), 2-3 дипломи, прилични професии с измислени доходи и няколко заеми към милата татковина, с които аз като една истинска вълшебница успявах да закърпвам семейния бюджет и да купувам веднъж годишно прилична марка маратонки на сина си. И той милият като мен беше опитен фокусник, защото успяваше да изкара цяла година с тях. Не, че измервам грижата за детето с броя маратонки на година. Не! Нито пък мечтата ми беше да си купя къща с басейн в Канада. Просто бягахме от чалгата, простотията и безхаберието. Е, избягахме. Оставихме родителите си да тъгуват по нас. Та, в тази връзка да те питам, Робърт, ти ли ще им плащаш мизерните пенсийки или да продължавам да пращам парички? И как точно се бориш, че не ми е ясно? Ако питате колко ми струва детето в Канада, то отговора е прост: 20% от месечната ми заплата. Да не мислите, че Канада се интересува от родителите на имигранчетата? Ами! Ние сме просто едни добре ухажвани придружители на едно бъдещо канадче. Бат Бойко щял да върне емигрантите. Ха да видим как ще стане! Кураж, мили родители!
16:30ч. 2 Юни 2011 #25  miryana И аз не получавам детски...Пък и 35лв. Какво са? Сега като гласуват и закона, според който завършилите студенти в БГ трябва да работят в стараната, ще е о.к.:)) Това е добре, но тези специалисти трябва да се обучават периодично безплатно, за да са в час с новостите в областта си. А за разлика от другите страни, тук не се инвестира в обученив на кадрите. а относно детските надбавки - независимо от кризата, те трябва да покриват поне едно перо от елементарните нужди на децата. Какво можеш да купиш с 35лв.?, като се предвид, че си под средното ниво, за да ги получаваш? Налагат големи изисквания, но не дават никакви условия...
16:09ч. 2 Юни 2011 #24  Murmorana Аз вече съм за бой - загубила съм битката с хранителната индустрия и детето ми яде рафинирани боклуци, не успявам да го храня особено здравословно ;-)
Добре звучи.
15:57ч. 2 Юни 2011 #23  micila Интересно, ако детето е с наднормено тегло дали ще има санкции за родителите?! Мърморанке, ако детето ти трябва да яде определено количество храна и не го нахраниш, или пък е алергично към даден вид храна, пак ще те ступват. Как ти звучи Тамбукту?
15:53ч. 2 Юни 2011 #22  Murmorana Кажете, къде да заминаваме?!
15:50ч. 2 Юни 2011 #21  Murmorana Ужас, ами аз не съм добър родител, не чистя редовно, макар да прахосмукирам по 2-3 пъти на ден, не играя футбол, зимата не ги къпя всеки ден....лятото обаче компенсирам с 2-3 бани.....;-)))
Камери в къщите ни ли ще сложат, за да следят кой какъв родител е?! Идиотщина...
15:48ч. 2 Юни 2011 #20  micila miryana, ти поне детски получаваш. А аз имам две деца и за нито едното не съм получавала, защото дохода ми е с 17 стотинки над обявения. Държавата е абдикирала и от двете ми деца, а иска аз да бъда законопослушна гражданка. Просто сме взели решение - заминаваме. Обичам си родината, не понасям държавата. Нямам намерение да се боря с вятърни мелници. И заради коментар по-долу ще спомена, че в чуждата държава е постелено за децата ми. За дете като моето другата, чуждата държава дава субсидии, стипендии само да го задържи, а тук нехаят.
14:01ч. 2 Юни 2011 #19  miryana Съгласна съм с Vic и Гръм. И аз напоследък се замислям дали искам детето ми да расте тук. Лоша среда, ниска култура, никакъв морал. Ние родителите искаме подходящи условия за нашите деца, остави ни нас - ние сме вече минало. Но питам се защо в последните години едни полагащи се пари на децата ни /ето една сигурност ,макар и нищожна/ като детските не се вдигат, нима децата в България не са достойни европейци и защо има разделение и за едни 35 лева!?
13:45ч. 2 Юни 2011 #18  Vic Rattlehead Ами и аз съм тук и спазвам задълженията си, но правата ми се топят от ден на ден или не се спазват, докато в някои страни не е така. Какво правим тогава, Роберт?
Ако бях сам, все някак щях да оцелея тук, но съм длъжен да мисля за детето си. И колкото повече мисля, толкова по-малко искам да расте тук. Просто средата е пагубна за детските души. Чалга, простотия и безхаберие - що за пример са за едно подрастващо дете?
Вкъщи няма да ги види, но не мога да го държа цял живот у дома, изолирано от света.
13:33ч. 2 Юни 2011 #16  binis Ако не променим мисленето си и действията си, какво да очакваме, от кого? Та нали ние, гражданите, правим държавата,с нашите данъци.Какво да очаквам от държавата? Сами сме създали дете и естествено е да имаме грижа за него.В чужбина тези правила изобщо не се подлагат на коментар, но се спазват правилата и от двете страни-социални-родители.
13:22ч. 2 Юни 2011 #15  Al07Какви стандарти,бе какви правила...Що за живот е това...Преди 100,200 и кусур години да не би на родителите някой поставяше правила за отглеждане и възпитаване на децата в семейството...И въпреки това по онова време хората бяха по-възпитани и човечни...В какъв свят живеем!!!!??
13:05ч. 2 Юни 2011 #14  Гръм Лично аз ще се радвам ако повече интелигентни млади хора като Роберт искат да останат. Другата част от спора ни е безсмислена от гл.т. фазите на растежа. Ще ти кажа само, че чинно си спазвам задълженията, опитвам се и правата си да отстоявам. Наред с искрените ми желание и усилия да осигуря нормално детство на дъщеря си, ежедневно изпитвам на гърба си безхаберието на държавата към децата и ми е крайно обидно някакви си сухи чиновници да ми преписват правила, без да дефинират какви са техните задължения по повода.
12:55ч. 2 Юни 2011 #13  Tcveti Всичко това на думи звучи перфектно и идеално."ВЪЗХИТЕНА СЪМ"Но новината е наистина за "братята "цигани -съгласна съм с DDimitrov.
Никъде обаче не е опоменато когато на една майка и се наложи сама да отглежда детето си ,която работи ,плаща данъци и нищо друго не и се полага.
12:51ч. 2 Юни 2011 #12  Orange Това ще бъдат законови изисквания!?!?!??!!? ГОЛЯМ МАЙТАП! Аз не играя мач - дано не ми вземат дъщерите! :-)
12:32ч. 2 Юни 2011 #11  Siska Само не разбрах, тия дето не си гледат децата качествено как ще ги ограничават да се множат.. Ако не могат да се грижат за децата си 1-2-3 да им ги взимат и да им турят спиралата и толкоз, по-добре данъкоплатците да плащаме спиралите на "майките" отколкото да страдат децата
12:08ч. 2 Юни 2011 #10  brut и все пак...нека има деца
12:02ч. 2 Юни 2011 #9  RGPКолкото и наивно да звучи, състоянието на държавата зависи от всеки един от нас. Ако сме примерни граждани, отстояващи правото си и спазващи задълженията си, всичко ще е много по-добре. За мен бягството не е избор, аз съм решил да остана и да се боря!
11:47ч. 2 Юни 2011 #8  Vic Rattlehead Роберт, някои правим разлика между отечество и държава.
В нормална страна с нормална работа, доходите на човек са достатъчни, за да гледа дете, да не говорим за бонусите, които държавата дава за децата, условията и всички дребни, но важни неща, нужни за отглеждане на едно дете. Децата ни са нашето бъдеще, родителите ни са нашето минало. Тук държавата не цени, нито едното, нито другото, та затова и ни е такова настоящето.
11:35ч. 2 Юни 2011 #7  RGPХайде поне в дни като днешния спрете с плиткоумните си приказки и проявете малко уважение към отечеството ни!
11:13ч. 2 Юни 2011 #6  Free Боже, докъде я докарахме! Както се казва в един български филм "Най-хубаво е там, където нас ни няма! Поздрави от една българска майка, която отглежда детето си в Канада, където пък децата са №1!
11:01ч. 2 Юни 2011 #5  Гръм Задължително. И картичка ще ти пратя:)
10:57ч. 2 Юни 2011 #4  Wither Гръм, като напуснеш БГ пак се обади, че да знаем и ние как е в чужбина с майчинските, колко струват детските градини, здравословните храни, спорта и забавленията и кой аджеба там ти гарантира доходите, с които да покриеш горното. :)))
10:44ч. 2 Юни 2011 #3  Vic Rattlehead За съжаление последното изречение на Гръм е трагичната истина.
10:41ч. 2 Юни 2011 #2  Гръм Не си падам по обидни квалификации, обаче тук с чиста съвест им казвам ОЛИГОФРЕНИ. Пълни. А кой ще ми гарантира нормален доход, така че да мога да плащам безумните сметки на монополистите, да купувам пълноценна храна, дрешки и т.н. и т.н.?! Как ще стимулират обучението на детето ми, при условие, че в ясла и градина се влиза с клизма, и то каква? И изобщо, мен са ми ясни моите задължения към детето ми, обаче как точно държавата разбира своите ангажименти към българските деца и семейства? 18м. назад ще ми смятат майчинския, тъпанари с тъпанари. Сега и втората година като направят неплатена, ммм... Убеждавам се, че ако искам да бъда добър родител, начина е да напусна БГ.
10:39ч. 2 Юни 2011 #1  DDimitrov Новината е за "братята" цигани .
сподели или изпрати на приятел
Новини - теми |
Търси в новини |
Популярни теми |
|
 |
Новини от Варна, региона и света |
 |
 Ексклузивно в Yettel: Старт на предварителните поръчки на специалното издание на Motorola razr fold в комплект с билет за световното по футбол
Вторник, 7 Април 2026 17:39
• В България лимитираният модел Motorola razr fold, част от FIFA World Cup 26™ Collection, ще се продава само в онлайн каналите на Yettel между 6 април и 31 май 2026 г.
• Смартфонът идва в комплект с...
| |
 |
 Варна: Трескаво пазаруване преди Великден – колко струва трапезата
Вторник, 7 Април 2026 12:46
Трескавото пазаруване за подготовка на великденската трапеза във Варна вече е в ход. Магазини и търговци се надпреварват в предлагането, а по традиция агнешкото остава във фокуса на потребителите. Цените...
| |
 |
 Политиката като естествено продължение на гражданския активизъм
Вторник, 7 Април 2026 12:05
От десетилетия сме свикнали да виждаме в листите на избори напълно неразпознаваеми хора – анонимници за обществото, които се появяват от нищото и биват слагани на челни или предни места. Много често виждаме...
| |
 |
 Varnapreneurs празнува 3 години с гост проф. д-р Евгени Станимиров
Вторник, 7 Април 2026 09:25
Три години идеи, срещи, разговори и хора, които не чакат възможности, а ги създават. За това време общността се превърна в едно от най-разпознаваемите нетуъркинг събития в град Варна, събирайки специалисти,...
| |
 |
 Тръмп: Цяла една цивилизация ще изчезне тази нощ и никога няма да бъде възродена
Вторник, 7 Април 2026 18:44
Рязка ескалация на напрежението между САЩ и Иран беляза последните часове, след като президентът Доналд Тръмп отправи крайни предупреждения към Техеран, а иранските власти отвърнаха със заплахи за ответни...
| |
 |
 Задържаха златни кюлчета и накити за над 160 хил. евро на „Капитан Андреево“
Вторник, 7 Април 2026 18:29
Митнически служители на Митнически пункт Капитан Андреево задържаха недекларирани златни кюлчета и накити с общо тегло над 1,2 кг при две отделни проверки на превозни средства, влизащи в страната от Турция.
При...
| |
 |
 Няма риск от недостиг на авиационно гориво на летищата във Варна и Бургас
Вторник, 7 Април 2026 18:08
Летищата във Варна, Бургас и София засега не очакват проблеми с доставките на авиационно гориво въпреки продължаващия военен конфликт в Близкия изток. Това съобщиха за TravelNews операторите на летищата.
От...
| |
 |
 Професионалните домоуправители вече са в електронен регистър, гражданите могат да правят справки
Вторник, 7 Април 2026 17:52
Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) вече поддържа Регистър на професионалните управители на етажна собственост, като към момента в него са вписани 15 фирми. Осем от тях са...
| |
 |
 Президентът Йотова за войната в Иран: Хората очакват диалог, а не заплахи, мир, а не война
Вторник, 7 Април 2026 17:36
Нова ескалация на войната в Близкия изток означава още разрушения, човешки жертви и дълготрайна нестабилност, тежка световна хуманитарна и икономическа криза.
Призовавам всички страни, които участват...
| |
 |
 Днес във Варна: Безплатен концерт-рецитал на Стоян Караиванов – магията на бандонеона
Вторник, 7 Април 2026 17:21
Днес, 7 април 2026 г., в Аулата на Икономическия университет във Варна ще се състои безплатен концерт-рецитал на младия български музикант Стоян Караиванов. Началото е в 19:00 ч.
Караиванов, първият...
| |
 |
 Без ток във Варна и областта утре ще са...
Вторник, 7 Април 2026 17:07
Поради извършване на неотложни ремонтни дейности и обслужване на съоръженията за доставка на електроенергия утре, 8 април, без ток във Варна и областта ще са:
- от 9:00 ч. до 16:30 ч. - гр. Варна - карето,...
| |
 |
 Разкриха незаконна кланица в бивше ТКЗС, иззеха близо 20 тона месо
Вторник, 7 Април 2026 16:51
Областната дирекция по безопасност на храните – Велико Търново, разкри незаконна кланица в град Дебелец. При внезапна проверка по сигнал нарушителите са хванати по време на клане.
Инспекторите са открили...
| |
|
|
|
Изпрати новина
|
|
|
 |
Полезно |
Препоръчваме |
Най-четени |
Анкета |
|