Наши ученици не знаят кои са общочовешките добродетели
 
Комуникацията между хората в огромния си процент е с жестове, с мимики, не само със слово, а напоследък даже и словото отсъства", констатира с тревoга председателят на Управителния съвет на фондация „Благотворител“
Ученици в 10-ти клас не знаят кои са общочовешките добродетели, това каза пред Дарик председателят на Управителния съвет на фондация "Благотворител" Пенка Лазарова. Сред дейностите на организацията е обучението на децата в детските градини и училищата на това кои са основните добродетели. Предстои да бъдат отпечатани наръчници в полза на преподавателите по темата.
"Уроците по сърце се започват от първия ден на явяването на човека и завършват в последния. Важно е да се започне от началото, но винаги може да се надгражда. Ние като хора, които работим с тези качества на характера, с тези теми, с начина на представяне, на преподаване, виждаме, че има какво още да научим за нас самите. Това е безкраен процес, но колкото по-отрано се започне, толкова по-добре", обясни Лазарова.
Какво знаят децата за думата "добродетел": "Мъничките деца казват, че това е нещо добро. По-големите започват да гадаят. Но наистина в 10 клас имаше ученици, които казваха, че това са добри хора, които вършат нещо добро. И в образователната система се говори за добродетелите едва в 10 клас като противопоставяне на пороците. Тоест, не започва от началото за да свикнат децата. Появяват се пороците и добродетелите като контрапункт, за да се справим с тях. Но топката е в нашето поле. Ако не сме започнали от начало и не сме развили качества (първо като родители, после като учители и като общество), и те не са част от естественото поведение, нещата опират до това да се борим с насилие и агресия без особени резултати".
"Напоследък с новите технологии търсим емотиконката, която да отговаря на нашето емоционално състояние, за да покажем как се чувстваме. По-малко говорим за преживяванията си, за емоциите си, за нещата, които дълбоко ни вълнуват, някак няма време. Това е сериозен дефицит. Много ощетяваме себе си и другите от контакт, от словесното чуване, от това да се виждаме в очите. Комуникацията между хората в огромния си процент е с жестове, с мимики, не само със слово, а напоследък даже и словото отсъства", посочи Пенка Лазарова.
|
Коментари |
12:14ч. 24 Юли 2018 #15  Име(nick) Да се идеализира и нарича утопия и да бъде утопия са различни неща.Куца ти езика виждам.
Ползвам си думичките правилно.Ти май се изпусна защото още го повтаряш.Просто де предупреждавам че с такова отвратително отношение ще си изптиш.От кой не ме интересува.
11:52ч. 24 Юли 2018 #14  Име(nick) Както ти го нарече "БЕЗПРИСТРАСТНИ констатации"
Пускай жалби където щеш.Аз нищо не съм казвал че ще правя.И не ме интересува.
Име(nick)
(виж линк...)
наистина се чудя дали проверяваш дали си прав или просто мислиш че си.Защото първото го разбирам не можеш да работиш с информацип второто не е признак за нужда от терапия.
Това че нещо го има на български не го прави по-удобно за използване.Утопия не е лоша дума а идеал към който се стреми.Товаче системата е идеализирана като утопия не е от важност.
19:06ч. 23 Юли 2018 #13  Име(nick) (виж линк...)
наистина се чудя дали проверяваш дали си прав или просто мислиш че си.Защото първото го разбирам не можеш да работиш с информацип второто не е признак за нужда от терапия.
19:02ч. 23 Юли 2018 #12  Име(nick) Както ти го нарече "БЕЗПРИСТРАСТНИ констатации"
Пускай жалби където щеш.Аз нищо не съм казвал че ще правя.И не ме интересува.
Това са фактите млади момко.Свиквай или ходи на друга планета.Не си желан тук.
18:12ч. 23 Юли 2018 #11  Име(nick) Както ти го нарече "БЕЗПРИСТРАСТНИ констатации"
Пускай жалби където щеш.Аз нищо не съм казвал че ще правя.И не ме интересува.
Социалистически модел е в момента в много държави в Европа за определени системи.Ако имаше авторитарно управление както при БКП щеше да е комунизъм.Но не е.
Сега ходи си лягай че да не изпуснеш урока по история.
17:53ч. 23 Юли 2018 #10  Име(nick) Както ти го нарече "БЕЗПРИСТРАСТНИ констатации"
Пускай жалби където щеш.Аз нищо не съм казвал че ще правя.И не ме интересува.
А ти като уж го разбираш хайде кажи го дето парадираш тази линия цял ден?А?Млък нали."'голяма"работа си
1944-1990 е имало комунизъм.Дали знаеш какво е е друг въпрос на който отговора е НЕ.
17:36ч. 23 Юли 2018 #9  Име(nick) Заплаха къде?Безпристрастно констатация.
Ох ти си наистина малоумен.какво е искал да каже автора може само автора да ти каже.
останлото е спекулация и ако не съвпадне със тази на ключ или на учител си в "грешка'.Но ти си твърде прост за да го разбереш проблема.Жалко за гените ти.И с CRISPR няма да се оправиш.
Айде пак комунизъм е имало имало го е и в България да го изкарваш че не е съществувал е да се опитваш да пренаписваш историята.БКП.В името е.
А ако искаш запише се учи Българска филология може и да разбереш какво е.Като завършиш средното си.
И отново ти теза нямаш.Да си преписваш моя коментар ойто е преди твоя с 12 часа е жалко.Като теб така че ти отива.
17:15ч. 23 Юли 2018 #8  Име(nick) Мда говориш като тарикат хванат в акта.Казал си го с лоши намерения както ти е по храктер защита от това нямаш.И ще мълчиш иначе ще си патиш.
Отново не си прочел написаното.Дотук ти обяснявах как системата е напревена че собствените мисли не се зачитат а се зачита повтарянето на идеята на автора или в още по глупваш случай учителя относно произведението.Че много от писанията нямат академична стойност и могат да се заменят с по дълбоки творби относно съяите теми.Че обсесивната нужда всички да ги правят на филолози закърнява интереса и потенциала на искащите да станат такива.И отново разбери какво е филология и комунизъм или просто не пиши за тях.Защото само се излагаш.Та защити си позицията.Или млъквай.
17:01ч. 23 Юли 2018 #7  Име(nick) Използваш думи с идеята да са обидни и това ми стига.И да млъквай.Нети ли харесва голяма работа.
Тъмна Индия ти е живота.Кошмарно е обаче въпроса.Прав си.кошмарно е да те пита някой този въпрос в час по литература и да се съобразяваш със очакваният от учителя отговор който дам у пасне на ключа.А онези които имат само един отговор защото са писани с цел пропаганда или са продукт на времето си.И те също нямат място в литература в такъв обем даже по удачно е да са в часът по история да дава контекст на периода а не в час по литература.Затова и системата е напълно грешна в избора си на произведения.Айде сега и филология не знаеш какво браво излагаш се.Ти научи какво е комунизъм защото ти е грешен речника.
16:02ч. 23 Юли 2018 #6  Име(nick) Отново само обиди без да защитиш позицията си.Жалък си и номерата ти са изтъркани.Млъквай да не се излагаш повече.
13:29ч. 23 Юли 2018 #5  Име(nick) Спирте пак се излагаш.Поколението отраснало тогава е отраснало в ръцете на живеещите през комунизма време.Последната генерация комунистически деца и нрави.Че не стават за родители част от тях не е изненадващо.
Ако мислиш че много произведения имат повече от една поука и дават място за размисъл без да натрапват личните възгледи на автора то грешиш.Вземи ги прочети отново(или за пръв път) да си припомниш.В час по Литература целта е да се разглеждат произведения ама като е плоско какво да му гледаш освен недостатъците.Произведенитята третират децата като малоумни предсказуеми са.И можеш да създадеш резчме на много от тях само като чуеш името на автора.има много по-интересни произведения от същите автори които не са банални.Но не смеят да ги сложат защото искат всички да са филолози вместо да предоставят материал на нивото на децата.
Спирт не всички ценности са абстрактни.За разлика от религиозните съвременните ценности имат замисъл зад тях.
Спирте ами гордост е.И до ден днешен нямаш и една предоставена пречина защо не е.И като те знам колко си ограничен няма и да дадеш.С жалки оправдания навсичкото отгоре.
Описанието ми за медиите еточно и покрива всичко.Като не ти харесва ходи да си правиш речник с твоите фантазии.
И ако нямаш нищо да кажеш по темата си трай.Защото единственият който повтаря неща без да вдява си ти.Защото си ограничен.(за жалост не и относно времето ти онлайн)
22:19ч. 22 Юли 2018 #4  Име(nick) Vic никой не е бил и няма да бъде задължен да има семейство това си е лична работа.
Относно училищата.Първо тези неща не се учат там това си е основно възпитание.Второ и да се учише как би ги научил?В литературата ли?Където учат Ботев и Вазов?И то произведенията с банални избиващи очите теми които третират децата като малоумни?Или тези които са за предмет История на не Литература?Разкази и стихотворения засягащи определена тема само от една гледна точка?Как искаш да могат да мислят в такъв случай.Половината материал в Литературата в момента няма място там.А тези произведения които имат са твърде плоски и едностранни тип басни за да са от истинска стойност.Има много други произведения които дават повече място за размисъл но те не се включват от страх да не са сложни защото явно трябва да е лесно и всеки трябва да бъде литературен гений и да се очакват само високи оценки.Ако така работеше и медцината...
И нека бъдем честни имат психология философияи други подобни предмети.В които дискутират по важните неща.Тъй че пак присъстват.
Всеки си има свои ценности и морал не можеш да очакваш всички да са еднакви нито е лошо стигада не вреди на някого.
Религията е глупаво и ненужно нещо.Набивайки абстрактни ценности затворени във времева капсула и с цел пари.Каращи хората да ги спазват от страх да не им се случи нещо.Защото не може да им се вярва и те самите не си вярват.Затова и съществува идеята за ада.
Медиите са си медии.Забавляват предоставят материал за размисъл и обединяват нацията върху проблемите и успехите на обществото.Българското общество е проблем който може да се оправи ако имаше волята.А децата са си хора.А ценностите на един човек се градят докато живее.И все пак родителите са пример и част от живота на децата във важните години не училището.Те къде са.Къде са им били техните родители едно време?Децата са продукт на минали поколения в буквален и преносен смисъл.
21:08ч. 22 Юли 2018 #3  Vic Rattlehead Дотам води рушенето на градени с векове традиции. Семейство, образование, религия, медии, околен пример.
Днес много хора не създават семейства, а там където ги има родителите изнемогват да осигурят елементарните нужди за оцеляване. Образованието ни по международни оценки дава на изхода над 30% функционално неграмотни хора. Това е пълен провал! В училище учат за присъствия, но не учат да се уважаваме помежду си, да се слушат и почитат възрастните, да си помагаме.
В днешното общество няма ценности и морал - те се менят според целите за деня. Днес едно нещо ще е добро, утре ще е лошо и обратното.
Религията ни загуби своята сила, медиите са проститутки на статуквото. А обществото ни е разединено и обезверено. Е, кой да научи децата на ценностите, които ще ги направят хора?
19:03ч. 22 Юли 2018 #2  Име(nick) Тази новина е толкова глупава страх ме е да видя лудата коза която я е измътила.
18:36ч. 22 Юли 2018 #1  vivian Липсата на ясна преценка за добро и зло се води за ментално отклонение. Добродетелите се придобиват основно от позитивния пример на семейството.Образованието в Б-я е изостанало драстично,защото липсват реформи и нито едно правителство досега не го е имало като приоритет.Дават се дипломи на неграмотни,с липса на мотивация за обучение зубрачи.
Новини - теми |
Търси в новини |
Популярни теми |
|
 |
Новини от Варна, региона и света |
 |
 Хем близо до София, хем без наем: кой дава работа и квартира в едно?
Днес, 22 Октомври 2025 10:08
Всеки има поне един роднина или познат, който е тръгнал на гурбет – я за бране на ягоди в Англия, я по ферми в Германия или по строежи в Испания. Мотивът винаги е един и същ: в родното място няма работа,...
| |
 |
 Изграждат 300 паркоместа в „Чайка“ до 6 месеца
Вторник, 21 Октомври 2025 15:41
300 допълнителни паркоместа предстои да бъдат изградени в „Чайка“ до 6 месеца. 177 от тях ще бъдат по бул. „Ал. Стамболийски“, а останалите ще са в района на пазарчето. Това каза зам.-кметът Димитър Кирчев....
| |
 |
 „Европейски пътешествия“ - камерни фестивални бисери премиерно за Варна на 25 октомври в Галерията
Вторник, 21 Октомври 2025 13:10
На 25 октомври от 19:00 ч. в Градската художествена галерия на Варна ценителите на камерната музика ще имат възможността да чуят премиерно за морския град проекта „Европейски пътешествия“. Концертът, част...
| |
 |
 Увеличават персонала в детска ясла „Роза“ и Центъра за обществена подкрепа във Варна
Днес, 22 Октомври 2025 12:00
Комисията по „Структури и общинска администрация“ към местния парламент във Варна одобри увеличаване на персонала в детска ясла №7 „Роза“. Съветниците дадоха съгласието си да бъде назначен още един педагог,...
| |
 |
 Министърът на образованието: Няма да слагаме металдетектори във всички училища.
Днес, 22 Октомври 2025 11:47
Министерството на образованието не планира масово въвеждане на металдетектори във всички училища в страната, тъй като мярката не може сама по себе си да реши проблема с насилието сред учениците. Това стана...
| |
 |
 ЕК призова Китай за бързо решение по ограничението на износа на редкоземни материали
Днес, 22 Октомври 2025 11:35
Европейската комисия предупреди Китай, че трябва бързо да намери решение на наложените ограничения върху износа на редкоземни материали, които затрудняват някои индустрии в ЕС. Това заяви европейският...
| |
 |
 Турнето на RICCHI E POVERI минава през Варна
Днес, 22 Октомври 2025 11:22
Остава по-малко от месец до дългоочаквания концерт на легендарната италианска група RICCHI E POVERI във Варна, Музикалните любимци на няколко поколения меломани ще изнесат спектакъл на 22 ноември в зала...
| |
 |
 Парламентът събра кворум за започване на пленарното заседание
Днес, 22 Октомври 2025 11:10
Парламентът събра кворум за започване на пленарното заседание. В началото се регистрираха 167 народи представители. Приета беше и седмичната програма.
Миналата седмица, след заявката на лидера на партията...
| |
 |
 Благотворителна изложба и представяне на детската книга „99 други неща“ днес във Варна
Днес, 22 Октомври 2025 10:57
Днес, 22 октомври, от 18:00 ч. в отдел „Изкуство“ на Регионална библиотека „Пенчо Славейков“ – Варна ще се състои премиерата на книгата „99 други неща“ и откриването на благотворителна изложба с илюстрациите...
| |
 |
 Земетресение с магнитуд 4,7 е регистрирано тази сутрин край гръцкия остров Родос
Днес, 22 Октомври 2025 10:44
Земетресение с магнитуд 4,7 по скалата на Рихтер е регистрирано рано тази сутрин в района на гръцкия остров Родос, информират от
Националния сеизмологичен център към Национален институт по геофизика,...
| |
 |
 Пилешко месо без документи спряно при опит за внос от Турция
Днес, 22 Октомври 2025 10:32
Пилешко месо без документи за произход иззеха при съвместна проверка полицаи и митничари на граничния контролно-пропускателен пункт "Капитан Андреево", съобщиха от пресцентъра на Областната дирекция на...
| |
 |
 Забравено олио на котлон предизвика пожар във Варна, пострада мъж
Днес, 22 Октомври 2025 10:18
Пожар избухна във вторник вечерта в апартамент във Варна, след като забравен съд с олио върху котлон се възпламенил. Инцидентът е станал около 20:00 часа, съобщиха от Главна дирекция "Пожарна безопасност...
| |
|
Изпрати новина
|
|
|
 |
Полезно |
Препоръчваме |
Най-четени |
Анкета |
|