100 лв. глоба заради куче, препикало дърво
 
Варненец отнесе 100 лева глоба, защото домашният му любимец, порода голдън ретривър, препикал дърво в морската градина във Варна. Иван Ангелов бил санкциониран, че кучето му Бъстър се облекчило „неконтролирано” в района на НАОП „Николай Коперник” по време на сутрешната им разходка. Нарушението било засечено и регистрирано към 7 часа в сряда от униформени служители, които направили забележка на собственика на кучето. Той не приел на сериозно думите им за естествените нужди на своя любимец и затова бил санкциониран, разказва потърпевшият трагикомичната история във Фейсбук. Съставен му бил акт затова, че на абсолютно безлюдно място (храсталаците до Обсерваторията), не е контролирал домашния си любимец, който бил без повод по време на „маркирането” на препикания храст. Нарушението е по чл. 21, ал. 1, т. 3 от Наредбата за обществения ред на община Варна, който обаче гласи, че „Собствениците на домашни животни са длъжни да разхождат кучето си с нашийник и повод, а едрите породи с тегло над 10 кг. и агресивни кучета - с намордник”. В нормативния документ е записано още, че се забранява насъскването на кучета срещу хора и други животни, а глобата за нарушителите е 100 лева.
За какво точно ме наказват в случая за неспазване на задължението да разхождам кучето си с нашийник и повод или за нарушаване на забраната за насъскването на кучета срещу хора и други животни”, пита потърпевшият стопанин на прегрешилото куче. Ангелов, който е юрист, още тогава е заявил, че ще оспорва наложената му санкция. Според него собствениците на домашни любимци са задължени да изпълняват десетки предписания, докато служителите на общината водят само някакъв регистър. „Искам да го видя и ако го няма или този регистър не е пълен, ще откажа да си плащам местните данъци и такси”, заканва се варненецът.
|
Коментари |
09:00ч. 11 Май 2014 #32  Varna Явно статията е написана неграмотно, та затова възниква спора... 'Юриста' е разхождал кучето без повод и без намордник... И това е единствения формален повод за наказанието му... АБСУРД е да е наказан заради това, че кучето се е изпикало на дърво. В същата тази идиотска наредба (следващата точка - 4) пише, че трябва да се събират фекалиите - за това също не смятам, че някои спори. Обаче точно в морската градина срещам едни огромни свободно пуснати маркирани екземпляри, на които Общината не им събира фекалиите... Освен това - задължават да слагаш чипове и т.н. на животинката, а нямат един четец. Та като излизаш с животинката, трябва да носиш една папка документи - ами никога не я нося.
22:51ч. 10 Май 2014 #31  morski мен ми писна да настъпвам лайна, домашни учлини, дреме ми, писна ми !!!!
22:50ч. 10 Май 2014 #30  morski Поредният "ЮРИСТ" паляк,
който щял да обжалва.
Тъпи мишки с дипломи от ВСУ, кое ще обжалваш,
ми утре няма да ти направи забележка полицйа,
ами някой от спортно училище дето си разхожда детето и ще ти размести ченето и веждите.... тогава пак ли ще обжалваш, или ще викаш "помощ полиция" и ще искат тоя полицай дето те глобил, да ти спаси дупенцето, а????
18:35ч. 10 Май 2014 #29  Краси Много добре!
Адмирации за наложената заслужена глоба.
16:48ч. 10 Май 2014 #28  Анонимен Уф това за не сложен намордник, трябва да се глобява по честичко.
Дъщеря ми сега като види куче и панически бяга в другата посока. Едно едричко й се беше озъбило преди време.
16:26ч. 10 Май 2014 #27  bazbaz Аз не разбрах обаче къде трябва да пикаят кучетата.За акито -торбичка, а за пишито?
16:08ч. 10 Май 2014 #26  ceco78 Трябва да глобяват още повече-Варна е ПОТЪНАЛА В КУЧИ ЛАЙНА! Особено около детските площадки да глобяват за лайната им,ако са без каишка и също за тютюнопушене на ДП!!!
15:04ч. 10 Май 2014 #25  E. Georgiev Преди 1-2 дни двама гамени се "облекчиха" на катедралата ..... БУКВАЛНО. Явно те имат право да го правят ..... Явно всичко друго ни е наред и е време да се заемем с домашните кучета и техните "луди" стопани ....
14:34ч. 10 Май 2014 #24  petar k Имах гост от Австрия, на когото не можах да обясня защо тези кучета си нямат стопанин и са на улицата, а другите със стопаните - чинно стоят в ограденото.
14:32ч. 10 Май 2014 #23  petar k Кой е стопанин на уличните кучета?
За домашните кучета - правилно е да се глобяват стопаните. Но е парадоксално и тъжно да има изисквания и санкции само за домашните кучета. Другите диви ли са?
В морска градина има указани и оградени места за разходка на домашни кучета. Извън оградата весело се гонят десетина едри песа, улични, безпризорни, опасни, болни или здрави - не е ясно, които акат и препикават всичко, което искат.
14:26ч. 10 Май 2014 #22  Dry-Ice Както казваше едни актьор - Хвала на такЪви органи! След като вкараха крадеца на лалета и го вкараха в затвора, сега глобиха и заради пикаещо куче. Има надежда значи да съ опрайм. :D
13:44ч. 10 Май 2014 #21  algor Глобата е заради разхождането на кучето без повод и намордник ,както е по закон ,а не толкова ,че е припикало дървото .
13:23ч. 10 Май 2014 #20  Flibanserin Намерили те униформените къде да упражняват дейност.
12:38ч. 10 Май 2014 #19  gromi4 Кучето радва стопанина си-ОК. А за тези които си нямат питомец остават само ако-та и др. неволи.
Като се засили по едро куче срещу малко дете все се чудя каква ли му е идеята- да му се порадва или да го излапа.
12:31ч. 10 Май 2014 #18  Султанка Туй с пикаенето добре! Ама какво ще правим с кражбите, измамите, злоупотребите, безработицата,безпаричието и безкрайната корупция?????
12:19ч. 10 Май 2014 #17  LOSHIQ До всички дето ни обесняват как по белите държави задължително се чисти след кучето, е НЕ Е ВЯРНО. Има си места където задължително се чисти и места където не е задължително. Също така в някои бели държави има знаци указващи събирането на изпражнения и под тях безплатни торбички за стимулиране на гражданите. Също така в същите тези бели държави не можеш да видиш даже едно безпризорно куче по улиците, зелените площи са окосени и е напръскано срещу паразити. За каишките и намордниците съм съгласен, че трябва да се слагат.
12:01ч. 10 Май 2014 #16  raymongir Предлагам да се забрани на чайките да ни серът колите, на гората да се разлиства и на слънцето да изгрява. ЗАБОГА КУЧЕТАТА ПИКАЯТ КАТО ВСЯКО ЕДНО ЖИВО СЪЩЕСТВО. Аз също гледам лабрадор който съжителства с 2 годишната ми дъщеря, любимец е на всички деца в квартала той също тежи повече от 10 килограма е сега да го опаковам като пашкул ли когото го извеждам понеже някой го е страх от домашни кучета. В Австрия също си разхождат кучетата без повод те по смели ли са от нас?
11:50ч. 10 Май 2014 #15  Марин Милев Правилно е направил инспектора. Във Варна няма никаква култура на кучкарите. Мислят си, че никой не се притеснява, като си разхождат кучетата без каишка или намордник (ако е по-голямо). Само че не всички мислят като вас, драги господа и дами, така че се старайте да държите любимците си изкъсо. И да не ги изпикавате където ви падне.
11:03ч. 10 Май 2014 #14  Murmorana На фона на много други нарушения, които според великата наредба за обществения ред трябва да се глобяват, тази санкция ми звучи малко смешно. Пред вид и големия брой улични кучета, които вършат същото дори покрай входовете на жилищата ни.
10:27ч. 10 Май 2014 #13  nstgr А бабите с дантелите, които цяло лято се облекчават в храстите и канала под Обсерваторията и целият район мирише на к...ф? Тях кой ги санкционира? Да не говорим за красивите гледки със задигнатите фусти.
10:26ч. 10 Май 2014 #12  raymongir Не им стига на общинарите да им събираме лайната на кучетата ( за което нямам нищио против)ама сега и пикнята да им събираме ми идва в повече. Това е едно от нещата които и дявола не могъл да направи когато Бай Ганьо се изпикал в морето, който се сеща за вица ще ме разбере :)
10:09ч. 10 Май 2014 #11  ist78 Права си, Вивиан, но и това, че са глобили собственика на куче е похвално! На мен ми писна да гледам детето ми къде ходи да не настъпи случайно някое кучешко изпражнение. Домашните акат където им падне. Уличните поне го правят в тревата и храстите. Аз като цяло не мога да разбера как някоуи се навиват да гледат кучета в апартаментите си - мъчение и за живущите, и за техните съседи, а и за самото куче.
10:09ч. 10 Май 2014 #10  dido Аман от цървули,като споменатия юрист-точно той да казва да не спазваме законите.
Дано повечко такива глоби да налагат полицаите,че най-сетне собствениците на помияри да почнат да спазват наредбата.
10:05ч. 10 Май 2014 #9  Teo Препикаването , може и да не е голям проблем но виж "минирането" е проблем . Кога ще започнат разхождащите домашните си любимци да прибират след тях. Да виждал съм ,че някой прибират произведенията на любимците си , но за жалост това е по-скоро изключение. Ето и един интересен призив: (виж линк...)
10:04ч. 10 Май 2014 #8  M-Power Браво, трябва по-строго да се контролират стопаните на животните, защото масово едри кучета се разхождат и без наморници, а те никога не хапят естествено.
10:04ч. 10 Май 2014 #7  Vivian Искам да попитам къде са "униформените служители", когато клошарите пикаят по автобусните спирки и по обществените градинки посред бял ден?????????????????? Улиците са пълни с утрепки, погрижете се първо за тях, после гледайте кой къде си разхожда кучето!
09:52ч. 10 Май 2014 #6  Flame Браво .. една добра новина. За съжаление "една птичка пролет не прави". Дано скоро да видим стопаните на кучета да им събира с ръка изпражненията от улицата ( така правят по белите държави )
09:51ч. 10 Май 2014 #5  Mishel Ами ако кучето се изхожда направо на асфалта пред жилищна сграда и стопанинът се присмива нагло на забележка, какво да се прави?
Молба към редакцията на Морето.нет, моля да публикувате номер на който може да се подаде сигнал. Разбира се, ако има такъв.
09:50ч. 10 Май 2014 #4  RinoТова е:
..."Наредбата за обществения ред на община Варна, който обаче гласи, че „Собствениците на домашни животни са длъжни да разхождат кучето си с нашийник и повод, а едрите породи с тегло над 10 кг. и агресивни кучета - с намордник”..."
И ние за това "пострадахме" преди година около Казиното, кокера беше без повод.
09:46ч. 10 Май 2014 #3  vankata2 Ама как? Собствениците на кучета имат право да превърнат всяка градинка в градски к***ф а останалите сме длъжни да пазим децата да не се омажат и да дишаме на воля!
09:43ч. 10 Май 2014 #2  penata Точно така,"най-правилно" е да не се спазват законите и разпоредбите.Аман от отворковци като споменатия "юрист".
09:32ч. 10 Май 2014 #1  petar k Правилно е да се контролират домашните кучета.
Обаче защо общината и общинските служители не контролират бездомните кучета? Те се разхождат нявсякъде, никой не носи отговорност за тях.
Вечер в морската градина се разхождат глутници от едри бездомни кучета. Те всяват страх у хората - но тук е важен въпросът - чии са те?
Новини - теми |
Търси в новини |
Популярни теми |
|
 |
Новини от Варна, региона и света |
 |
 Стафилококи в кухнята причинили хранителна интоксикация на деца във варненски хотел
Понеделник, 4 Август 2025 19:02
Наличие на стафилококи в проби от ръцете на служител и от кухненската посуда е установено при лабораторните изследвания, извършени от Областната дирекция по безопасност на храните – Варна (ОДБХ–Варна)....
| |
 |
 Украйна порази пет руски изтребителя при нощна атака в Крим
Понеделник, 4 Август 2025 18:51
Украинската Служба за сигурност (СБУ) е нанесла удар по пет руски военни самолета при нощна атака с дронове на летище Саки в анексирания от Русия Крим.
По данни на СБУ, операцията е извършена от екипи...
| |
 |
 Глобяват мъж за палене на суха листна маса край големия пожар в Илинденци (видео)
Понеделник, 4 Август 2025 18:39
Продължават действията на пожарникарите, служителите на полицията, горските стопани и доброволците за пълното ликвидиране на огнената стихия в района на благоевградското село Илинденци и преодоляване на...
| |
 |
 Лятна сцена и любими герои – програмата на Кукления театър – Варна (4–10 август)
Понеделник, 4 Август 2025 18:28
Държавен куклен театър – Варна кани малчуганите и техните родители на театрални срещи под открито небе. В седмицата от 4 до 10 август спектаклите ще се играят на лятната сцена на театъра.
На 5 август,...
| |
 |
 Почина актьорът Кирил Кавадарков
Понеделник, 4 Август 2025 18:22
Дни преди да навърши 82 години почина актьорът Кирил Кавадарков - един от доайените на Народния театър "Иван Вазов", съобщиха от Съюза на артистите в България.
Актьорът е издъхнал снощи в дома си в...
| |
 |
 Във Варна поставиха пилотно първия контейнер за зелен отпадък
Понеделник, 4 Август 2025 18:10
Община Варна постави пилотно първия контейнер за събиране на растителен (зелен) отпадък. Той се намира на ул. „Веселина Цанкова“ в местността „Манастирски рид“, в близост до хотел „Геолог“.
Контейнерът...
| |
 |
 КФН: Няма да се преподписват договори при въвеждането на еврото
Понеделник, 4 Август 2025 17:57
Преминавато към еврото в България от 1 януари 2026 г. няма да наложи преподписване на действащи договори в небанковия финансов сектор. Това увери председателят на Комисията за финансов надзор (КФН) Васил...
| |
 |
 Без ток във Варна и областта утре ще са...
Понеделник, 4 Август 2025 17:44
Поради извършване неотложни ремонтни дейности и обслужване на съоръженията за доставка на електроенергия утре, 5 август, без ток във Варна и областта ще са:
- от 8:00 ч. до 17:00 ч. гр. Варна - кв....
| |
 |
 Автобус блъсна и уби велосипедист без светлини край Крапец
Понеделник, 4 Август 2025 17:30
Тежък пътен инцидент отне живота на 61-годишен велосипедист на главния път край село Крапец. Произшествието е станало в ранните часове на 2 август, съобщиха от полицията в Добрич.
Според първоначалната...
| |
 |
 Десетина варненци протестираха с искане за оставка на председателя на Общинския съвет (снимки)
Понеделник, 4 Август 2025 17:18
Десетина души се събраха на протест с искане за оставката на председателя на Общинския съвет във Варна Христо Димитров. Демонстрацията се проведе този следобед на ул. „Димитър Икономов“ 21, където се помещава...
| |
 |
 Румънски частен самолет кацна аварийно край плевенско село
Понеделник, 4 Август 2025 17:04
Румънски частен самолет е кацнал аварийно край плевенското село Гиген. За това съобщи окръжният прокурор на Плевен Владимир Николов.
Самолетът е бил управляван от румънски гражданин, който е и собственик...
| |
 |
 Започна разчертаването на зоните за маси и столове в центъра на Варна
Понеделник, 4 Август 2025 16:51
Служители на район „Одесос“ стартираха разчертаването на разрешените площи за разполагане на маси и столове пред заведенията в централната част на Варна. Проверяват се обектите с издадени разрешения, като...
| |
|
Изпрати новина
|
|
|
 |
Полезно |
Препоръчваме |
Най-четени |
Анкета |
|