Редовната консумация на алкохол пазела от артрит
Сряда, 28 Юли 2010 19:12 / БТА
 
Редовната консумация на алкохол не само потиска симптомите на ревматоидния артрит, но и намалява риска от появата му, сочат резултатите от британско изследване, цитирани от Франс прес и Би Би Си. Учени от университета на Шефийлд изследвали състоянието на 873 пациенти, страдащи от ревматоиден артрит, и го сравнили с това на други 1004 души, които не са засегнати от болестта.
Участниците били интервюирани колко често са пили алкохол миналия месец. Освен това те минали рентгенови прегледи и кръвни изследвания. Ставите им също били подробно изследвани. Пациентите, които често бяха консумирали алкохол, имаха по-слаби симптоми на болестта в сравнение с онези, които рядко бяха пили или въобще не бяха сложили капка алкохол в устата си, заяви ръководителят на изследването, ревматологът д-р Джеймс Максуел.
При участниците, които редовно са консумирали алкохол, рентгеновите прегледи показаха по-малко увреждания на ставите, а кръвните тестове - по-малко възпаления. Тези пациенти се оплакваха и от по-малко ставни болки, допълни той. За пръв път се доказва, че консумацията на алкохол може да потисне тежката форма на болестта.
Сходни резултати бяха получени при изследвания върху мишки, които са погълнали вода, смесена с етанол. Учените освен това констатирали, че за въздържателите рискът от ревматоиден артрит е 4 пъти голям, отколкото за хората, които пият алкохол 10 дни в месеца. Алкохолът потиска имунната система и това може да повлияе върху развитието на ревматоидния артрит, отбеляза д-р Максуел.
Резултатите от изследването са публикувани в Rheumatology.
|
сподели или изпрати на приятел
Новини - теми |
Търси в новини |
Популярни теми |
|
 |
Новини от Варна, региона и света |
 |
 Черно море започва подготовка за новия сезон в понеделник
Днес, 13 Юни 2026 19:05
Футболният Черно море официално обяви, че предсезонната подготовка на представителния отбор ще стартира на 15 юни,понеделник. Първата тренировка на „моряците“ ще се проведе на стадион „Тича“ от 17:00 часа.
Част...
| |
 |
 Турция инвестира милиарди за развитие на изкуствения интелект
Днес, 13 Юни 2026 18:50
Президентът на Турция Реджеп Тайип Ердоган обяви днес нов план за действие в сферата на изкуствения интелект, съобщава Анадолската агенция.
Съгласно плана Турция ще мобилизира най-малко 10 милиарда...
| |
 |
 Светият Синод се обяви против провеждането на „София Прайд 2026“
Днес, 13 Юни 2026 18:34
Светият синод на Българската православна църква – Българска патриаршия излезе с официална позиция, в която се обявява против провеждането на „София Прайд 2026“ и изразява несъгласие с идеите и посланията,...
| |
 |
 Областният управител за "Баба Алино": Законът е категоричен - незаконните постройки трябва да бъдат съборени
Днес, 13 Юни 2026 18:15
Вътрешна проверка на Областната администрация във Варна е показала, че предишният областен управител Андрияна Андреева е била потърсена от Икономическата полиция в града през ноември 2024 година. Тогава...
| |
 |
 Никола Цолов финишира трети в Испания
Днес, 13 Юни 2026 17:55
Никола Цолов завърши на трето място в спринтовото състезание за Гран при на Каталуня от Формула 2, с което записа четвъртия си подиум за сезона. Той е и първи за българския пилот на Кампос Рейсинг отвъд...
| |
 |
 Премахват сухо дърво на ската в близост до заведение на крайбрежната алея
Днес, 13 Юни 2026 17:33
Сухо широколистно дърво, представляващо потенциална опасност поради влошеното си фитосанитарно състояние, ще бъде премахнато във вторник, 16 юни. Дървото е разположено по ската над крайбрежната алея, в...
| |
 |
 Заради технически проблем: Папа Лъв XIV се прибра в Рим със самолета на испанския крал
Днес, 13 Юни 2026 16:56
Папа Лъв XIV се прибра в Рим с личния самолет на испанския крал Фелипе, след като чартърният полет на Iberia, предвиден за завръщането му от Испания, бе възпрепятстван от техническа неизправност, съобщават...
| |
 |
 Хейлан Варна представя специализирани УНГ изследвания за ранна диагностика при възрастни и деца и гостуващ детски гастроентеролог от София на 13 юни
Петък, 12 Юни 2026 16:38
На 13 юни в Хейлан Варна ще гостува един от водещите детски гастроентеролози и педиатри от Първа детска консултативна клиника (1ДКК) – София – д-р Христо Найденов. Родителите от Варна и региона ще имат...
| |
 |
 Трима млади мъже загинаха при тежка катастрофа в Пловдивско
Днес, 13 Юни 2026 16:34
Катастрофа с трима загинали и един тежко ранен е станала снощи в участъка между селата Крислово и Динк, съобщиха от пресцентъра на Областната дирекция на МВР в Пловдив.
Сигналът за джип, който се е...
| |
 |
 Катастрофа затруднява трафика по пътя Варна - Златни пясъци
Днес, 13 Юни 2026 16:12
Катастрофа затруднява трафика по пътя Варна – Златни пясъци, съобщиха от полицията във Варна.
Сигналът за пътнотранспортното произшествие е подаден около 15:20 ч. чрез телефон 112. Инцидентът е станал...
| |
 |
 Кардиолози предупреждават: Емоциите покрай Световното първенство крият риск за хора със сърдечни заболявания
Днес, 13 Юни 2026 15:51
С началото на Световното първенство кардиолози предупреждават, че силните емоции около футболните мачове могат да представляват риск за хората със сърдечно-съдови заболявания и други здравословни проблеми.
„Интензивните...
| |
 |
 Летищата в София, Варна и Бургас с гарантирани доставки на гориво за лятото
Днес, 13 Юни 2026 15:29
Доставките на авиационно гориво за летищата в София, Варна и Бургас са осигурени за летния сезон. Това съобщиха за БНТ от Асоциацията на Българската авиационна индустрия. Основният доставчик на керосин...
| |
|
|
|
Изпрати новина
|
|
|
 |
Полезно |
Препоръчваме |
Най-четени |
Анкета |
|