Граждани организират протест против строежа на социални жилища във "Възраждане"
Инициативен Комитет на живущите в комплекс „Възраждане” организират протест против строежа на малцинствен блок на последната зелена площ в ж.к. Възраждане.
"Община Варна предвижда изграждането на жилищна сграда в ж.к. Възраждане, като целта на проекта е осигуряване на жилища за настаняване на уязвими, малцинствени и социално слаби групи от населението. Предвиденият терен се явява последната голяма незастроена площ в района.
На провелите се в края на миналата година обществени обсъждания присъствалите близо 200 граждани категорично и обосновано изявиха позицията си ПРОТИВ този проект. Декември 2013 г. в Община Варна бе внесена подписка срещу проекта, подкрепена от над 5000 души. Въпреки явните обществени настроения на 13.01.14 г. Общинският съвет одобри кандидатстването по проекта, като по този начин открито пренебрегна и се подигра с мнението на живущите в района.
Ние, жителите на Възраждане ще се борим против решението да се унищожи последната зелена площ в района, която беше предвидена за градски парк. Ще се борим и за връщането на статута й за зелена площ, който бе сменен тихомълком, защото не желаем нито настаняване на малцинствени групи в квартала, нито лишаването ни от природа. За никого от нас не е загадка кои точно групи от населението отговарят на условията за настаняване и всички ние сме добре запознати с „особеностите” на техния бит и култура. Няма да допуснем Възраждане от зелен, спокоен и безопасен квартал да се превърне в бетонно гето. Считаме такъв един опит за интегриране на малцинства при неработеща съдебна и правоохранителна система за безумен и нелеп. Заселването на представители на малцинствата сред съвестни, работещи и плащащи сметките и данъците си граждани е неработещ, абсурден и потенциално опасен опит за интеграция на малцинствата!
Настояваме парцелът, предвиден за този безумен строеж да остане непокътнат и заедно с прилежащата горичка да се превърне в парк, от какъвто кварталът има належаща нужда!
В тази връзка организираме протест, който ще се проведе на на 23 януари (четвъртък) от 16.30 часа пред Община Варна!", призовават от Комитета на живущите във "Възраждане.
Организаторите на протеста заявяват, че не са обвързани по никакъв начин с каквито и да е политически и неполитически организации, синдикати, НПО и др. подобни организации.
|
Коментари |
09:32ч. 22 Януари 2014 #19 tatyana1 Проблем! Където и да местят циганите, след време градът расте и се оказва че е съсипан един перспективен район. Каменар е с най- красивата гледка към залива, поне първите парцели на ската. Питайте каменарци колко са се интегрирали- това са 2 съвършено различни района които не са в добри отношения. Според мен в град трябва да живее който работи и може да си плаща жилище или наем сам! Какви социални жилиша? Има цели празни села, да ходят там. За хората с увреждания- друго нещо. Но и там май просто се завърта мръсна далавера с европейски пари
09:20ч. 22 Януари 2014 #18 kaka_fire Vasko, явно не си разбрал какво именно притеснява хората от Възраждане - не е проблема в блоковете, а във формулировката, в която етноса е написан като отделна категория. Релано погледнато, ако се счита, че малцинствения произход на даден яовек е критерий той да търпи някакво социално подпомагане, следва, че е на лице дискриминация спрямо всички други, които са в същото затруднено социално положение, но не са от малцинство. Не става дума за празноглави протести, има конкретна причина за недоволството на хората. Колкото до това колко е мултиетническа Варна, така е, но ти сам си противоречиш. Като сме толкова "цветни", какво ти пречи Максуда. Или проблемът ти е, че ти е до къщата и за това дай да я изпратим пред къщата на друг. Така си решаваме във Варна всичките проблеми, за това и сме на тоя хал.
09:10ч. 22 Януари 2014 #17 канна От соца ги интегрираме, но ТЕ НЕ ИСКАТ!!! Едва след сума ти време тези от Каменар се очовечиха и цивилизоваха. А през това време питайте бившите Каменарци какво са изтърпели, включително и хората с парцели под Каменар! Тук трябва Държавна Силна Политика и Равнис за Всички (не само по етнос), тогава ще се върне и търпимостта ни!
20:22ч. 21 Януари 2014 #16 morski Васко,радвам се за твойте роднини който са стройли входа на една прекрасна морска градина която за съжаление,започва да губи чара си от разни строежи,законни и не толкова законни.И вмессто да ти посиняват гърдите от гордост,че живееш на място на което няма и грам въздух,се замисли нужно ли е всочко това от твоя страна.Нима идеята на твоя род е била такава?Трябва ли да позволим на тези който избрахме да не ни чуват от ново.аз лично живея зад двете кули което е не по-малко широк център,но напълно подкрепям нашите съграждани от квартал възраждане.Защото много пъти съм бил там и мога да ти кажа,че това е едно от приятните места на нашия град,тих и спокоен раьон.ако си разбрал какво искам да ти кажа.Виждам,че си начетен човек и добре запознат с историята затова по-добре да спреш с отговорите до всички който те опровергават.спокойна вечер.
20:05ч. 21 Януари 2014 #15 Vasko de Odesos kaka_fire, какво уважение към човека, който твърди че не искат циганите, поради факта, че са съвестни и плащат данъци и сметки? Все едно ние не плащаме и сме някви долняри?
Joro, явно съм забравил етикета за обръщение на варненци!?!? Нека ти отворя очите за нещо - варненци, откакто го има градът, са най-разцепеното общество и винаги са били мултикултурни и мултиетнически. Въпреки, че градът е бил дом на различни религии и етноси, те винаги са били на нож. Дори шопите са по-обединени от нас. Варна по времето на Христос - гърци, римляни, македонци, траки. Варна при прабългарите - траки, малко гърци, прабългари, малко славяни. Варна през 2-ро БГ царство - българи, гърци, хървати (дубровничани), мюсюлмани, Варна по турско - българи, турци (баш турци), арменци, власи, Варна след Освобождението - българи, турци (и наши и истински), арменци, руснаци, малко гърци. От началото на войните, нормално, градът се е напълнил с бежанци от всички крайща на родината.
morski, не знам кое му е тъпото на центъра, но не бих казал, че Възраждане е по-устроен квартал. Фактът, че е квартал вече го прави неустроен. Модерната стара част на Варна, т.е. центърът, е правена по конец и факта, че пришълците се губят по улиците и нямат къде да спират е техен проблем. Радвам се, че построиха всичките тия молове и хипермаркети към кварталите, че малко да спадне напрежението при нас. Ако сега си вземете и циганите в уредения квартал, ще съм ви безкрайно благодарен.
19:30ч. 21 Януари 2014 #14 Град Циганите ги устройте в Каменар. Там са интегрирани, а хората с увреждания към центъра иначе проекта влиза в комисията по дискриминация, защото Портних е решил хората да живеят на "Луната"
19:30ч. 21 Януари 2014 #13 mama Един кмет наскоро си отиде , защото остана глух за варненци . Настоящия е на ход , от него зависи , ще чуе ли писъка на своите избиратели ? Надявам се разумът да надделее ?!
19:22ч. 21 Януари 2014 #12 morski Всички селяндури бягате към елитния център.Нищо,че там къщите са на преклонна възраст.Ако искаш да знаеш на апартамент във Възраждане от 50 кв данъка за основно жилище с намалението е 76 лв.И понеже не ми се занимава повече с теб ще ти кажа само едно,че възраждане е 100 пъти по-устроен като инфраструктура от така наречения тъп център.До елитния центраджия Vasko de Odesos
18:51ч. 21 Януари 2014 #11 Joro Васко , ти не се изказваш като Варненец, а като типичен българин - шоп. ,,Може аз да не съм добре, но и вуте нема да е добре." Заради такива като тебе държавата ни е на това положение. Ами като си варненец защити варненци независимо от кой квартал са. Не бъди жалък.
18:19ч. 21 Януари 2014 #10 kaka_fire Васко, не си пролича от поста ти да изразяваш някакво уважение към хората във Възраждане. Ако не съм разбрала правилно - извинявай. Моето семейство също доста е дало на града, за това и аз подкрепям хората, които не искат сравнително подредения им квартал да се превърне в гето. Колкото до бълхарника, доста ми е неприятно да го призная, но за съжаление труда на нашите баби и дядовци бива бързо заличен от разно новодошли амбиции, които се разпореждат с града ни и заграбват каквото могат без да се съобразяват нито с традиции, нито с мнението на хората
17:31ч. 21 Януари 2014 #9 sea_man Роси, от едно реновиране на бившите казарми няма как да се "усвоят" толкова средства, колкото на някого му се иска - всичко си има скрита цел! Само крайният резултат е чист и ясен - ще тупнат катуна във"Възраждане. Преди се говореше само за "социално слаби", а сега се промъква истинската идея - "малцинствени групи"!!! (виж линк...)
17:24ч. 21 Януари 2014 #8 Vasko de Odesos 1. kgk, казвам го иронично " несъвестни, неработещи и неплащаши сметки и данъци... ", всмисъл, че хората от Възраждане, пишещи това отворено писмо се изявават като единствените свестни българи.
2. kaka fire, не знам от кой бълхарник съм изпълзял, освен ако не смяташ Варна за бълхарник. Прадядовците ми са строили във Варна, когато града е бил с 5-цифрено население. Същите тези хора са строили входа на морската, буни, морска градина, паметници и т.н. Склонен съм да мисля, че вероятно ти си изпълзял/а от някой "бълхарник".
3.evgeni, много рядко пазаря от веригите, изключението по празниците ми е супермаркет "П******и" център. Иначе съм съгласен с теб. Мястото на циганите е примерно в с."Каменар", но ако ще теглим кой плаща данъци и кой е съвестен платец, не съм съгласен възражданлии да са по-тежки от хората в основата на града. Основа както исторически, така и като финансова тежест за бюджета на града.
4. Милев, и на децата е ясно, че блоковете се строят за да могат г-дата от трибуквената абревиатура да си построят бизнес комплекс на мястото на Максуда.
17:20ч. 21 Януари 2014 #7 rosito78 При моите уважения към тези деца които трябва да се интегрират по някакъв начин,аз лично също не съм съгласна със този строеж.Живея в този квартал от 33год.и за тези години не видях някаква положителна промяна като от рода на детски площадки,паркове за децата и разрастване като магазини и обекти.Само строежи и блакове.Строят се един след друг и вече няма почти незастроено място.Да не говорим за дървета или парк те отдавна изчезнаха.Да не говорим че в единственият голям супермаркет в района имаше и банка която в последствие затвориха.Защо трябва да се застроява и единствената останала зелена площ и то за хора които тепърва ще се интегрират в квартала и за които съм сигурна ,че няма да бъдат добре приети.Лично аз няма как да ги приема,както искате така ме разберете.Вместо да се застрояват останалите и без това малко зелени площи защо не се пригодят бившите казарми на строителни войски в кв.Владислав Варненчик.Готова построена сграда с голяма площ от декари която просто трябва да се ремонтира и приспособи.Първо че за тях ще е по добре защото там има много място и площа е голяма,второ няма да има недоволни хора от квартала.Така една сграда освен ,че ще бъде ремонтирана ще излезе и по евтино на общината.Съжалявам ,ако съм била груба но моето мнение е такова съжалявам само ,че няма да мога да дойда и да протестирам тъй като съм с три малки деца.Замислете се отново господа от общината.
16:47ч. 21 Януари 2014 #6 kgk Г-н Милев, естествено, че като се играе с чувствителността и съпричастността на хората е лесно да се манипулира общественото мнение. Кой е този, който ще гарантира настаняването точно на деца сираци там, кои са тези деца сираци, от кои малцинствени групи са, колко време ще останат, кой ще поддържа тези първоначално построени като много красиви 4 блокчета, кой ще поеме отговорността след като се окаже след 2 години, че този експеримент е неуспешен и не е довел до нищо добро. Ще отчетем само резултата ли? Да, така е "санираните" апартаменти в повечето случаи са в безумни цветове, приобщените тераси са всяка сама за себе си, но ти това е така, защото не се спазват писани и неписани норми. Случая със строежа е пак такъв.
16:17ч. 21 Януари 2014 #5 Марин Милев Тия блокчета не са за цигани. Те са за деца сираци излизащи от домовете и оставащи на улицата. Но вие това не го разбирате. Циганите, които толкова много ви страхуват нямат нито документи, нито каквито и да е права, та да ходят да живеят в тея блокчета. По-добре вие си вижте на какво ви приличат блоковете и дали не са много по-гето, отколкото 4 красиви малки блокчете? Дали не сте с незаконо усвоена тераса, дали не сте си турили булсаткома на фасадата или пък не сте си "санирали" апартамента в абсурден прасковен цвят?
15:33ч. 21 Януари 2014 #4 evgeni 1. Vasko de Odesos, защо ходиш да пазаруваш от магазините в "гетото" Възраждане? 2. Циганите си остават цигани
навсякъде.
3. Като искаме да сме европейци трябва и проблема да го решаваме по европейски модел:по френски-депортация; по италиански-извън градовете, в катуни и без адресна регистрация;по германски-преди 70г.един почна да го решава;
15:10ч. 21 Януари 2014 #3 kaka_fire Ей Васко, ти от кой бълхарник изпълзя и довтаса във Варна, че взе и да разбираш кое било гето и кое - не. Я вземи се поогледай малко в прехваления си квартал и си отговори на въпроса колко от съседите ти, мухлясали еснафи като теб, са собственици на жилищата си и колко от тях са под наем на някой кореняк, дето дава второто си жилище под наем и живее в "гетата". И ако толкова не можеш да си плащаш наема, вземи си продай супер якия апартамент на пъпа на града и отивай където можеш да си позволиш. Очевидно гъзарията няма да ти плати сметките.
15:04ч. 21 Януари 2014 #2 kgk Не е възможно нормален българин да се изкаже по този абсурден начин по темата. След като толкова лесно се припознава като " несъвестни, неработещи и неплащаши сметки и данъци... " е проблем по-скоро на ниската му личностна самооценка. Истината е, че няма значение кой къде живее, не трябва да се допуска беззаконието да взима връх и да се погазва правото на хората да защитят квартала и дома си!
14:41ч. 21 Януари 2014 #1 Vasko de Odesos Щото пък ние, хората живеещи в районите: около моловете, колхозния пазар, барутни погреби, Конфуто, частна автогара сме несъвестни, неработещи и неплащаши сметки и данъци... Айде бе! Търпим Максуда вече над 20 години.
Вие във Възраждане плащате по 40-50 лв данък за апартамент+смет, в моето каре - зад централна поща, данъците са по над 600лв на апартамент, а около нас само цигани, с прилежащите около тях мизерии по кофите, травестити, наркотици и тарашаджии обикалят.
Логиката ми е да ги местят при вас - Владиславово, Възраждане. Като си вдигнете социалния статус, ще се преместите по на изток и ще избягате от гетото. То не че Възраждане не си е гето вече...
Тамън ще освободят хубавия парцел на Максуда за инвестиции, работа, пристанище, някой и друг атрактивен комплекс.
Новини - теми |
Търси в новини |
Популярни теми |
|
|
Новини - Варна и Черноморие |
|
ОН КЛИНИК – ВАРНА - 4 ноември 2024 - лечение на псориазис
Вторник, 29 Октомври 2024 13:18
Псориазисът е хронично автоимунно заболяване, което кара кожните клетки да растат твърде бързо. Това води до натрупване на кожни клетки на повърхността на кожата, видими по тялото неестетични червени петна....
| |
|
От 1 ноември възстановяват маршрута на автобусна линия №12 по бул. “Христо Смирненски”
Четвъртък, 31 Октомври 2024 18:27
Считано от 1 ноември (петък) се възстановява двупосочно обслужването от линия №12 на автобусните спирки, които са по бул. „Христо Смирненски“, съобщиха от общинската фирма “Градски транспорт”. Маршрутът...
| |
|
С пълно единодушие Общинският съвет даде съгласие за увеличаване капитала на „Спортен комплекс Варна“
Четвъртък, 31 Октомври 2024 17:51
С 42 гласа „за“, 0 „против“ и 0 „въздържал се“ Общински съвет даде съгласие за увеличаване капитала на дружеството на „Спортен комплекс Варна“ АД на предстоящото Общо събрание, предаде репортер на Moreto.net....
| |
|
Без ток във Варна и областта утре ще са...
Четвъртък, 31 Октомври 2024 17:20
Поради извършване неотложни ремонтни дейности и обслужване на съоръженията за доставка на електроенергия утре, 1 ноември, без ток във Варна и областта ще са:
- от 9:00 до 16:30 - гр. Варна – карето, заключено...
| |
|
На Архангелова задушница военните моряци във Варна ще почетат загиналите за свободата на България
Четвъртък, 31 Октомври 2024 16:30
Всяка година на Архангелова задушница, наричана още Мъжка, Българската армия провежда военни ритуали, а свещенослужители отслужват панихиди в памет на загиналите във войните български войни.
На 2 ноември...
| |
|
Общинският съвет на Варна одобри постфактум кандидатстването за ремонт на конната база в кв. "Виница"
Четвъртък, 31 Октомври 2024 16:03
Община Варна кандидатства с проектно предложение за основен ремонт на конната база в кв. „Виница“. Това стана ясно на днешното заседание на местния парламент, на което беше дадена зелена светлина за кандидатстване.
Решението...
| |
|
Общински съвет ограничи правомощията на кмета на Варна
Четвъртък, 31 Октомври 2024 15:48
С 31 гласа „за“, 9 „против“ и 4 „въздържал се“ Общински съвет взе решение да бъдат ограничени правомощията на кмета по отношение на компенсираните промени, които могат да бъдат правени в бюджета с негова...
| |
|
Градски транспорт Варна: Автобусна линия 409 преминава към зимен график
Четвъртък, 31 Октомври 2024 15:28
От 1 ноември "Градски транспорт" Варна ще обслужва линия 409 по утвърдените сезонен маршрут и разписание от квотата на Община Варна на Областна транспортна схема.
В делничен ден интервалът на обслужване...
| |
|
И утре продължава резитбата на сухи клони в центъра на Варна
Четвъртък, 31 Октомври 2024 15:11
Планираната резитба на сухи и прерасли клони на дървета от вида Акация и Софора в зелените площи около читалище „Отец Паисий“ в район „Приморски“ ще продължи на 1 ноември (петък) и на 4 ноември (понеделник),...
| |
|
Кметът се обяви твърдо за изграждането на социален комплекс за хора с увреждания във Варна
Четвъртък, 31 Октомври 2024 14:39
Кметът Благомир Коцев застана твърдо зад идеята за изграждане на социален комплекс за хора с увреждания във „Възраждане“. Той изрази позицията си на заседание на местния парламент, предаде репортер на...
| |
|
Във Варна откриват изложба подводна фотография по случай Международния ден на Черно море
Четвъртък, 31 Октомври 2024 14:08
В днешния 31 октомври, по случай Международния ден на Черно море, Фондация "Креа" представя изложба подводна фотография на входа на Морската градина във Варна. Изложбата е в две части – „Обитатели на...
| |
|
Районният съд във Варна осъди възрастна жена за кражби от гробове
Четвъртък, 31 Октомври 2024 13:53
Районният съд във Варна призна за виновна 66-годишна жена, извършила квалифицирана кражба от гробове на покойници. Кражбата е осъществена на 23 юни 2022 г. с две деяния, при условията на продължавано престъпление...
| |
|
Изпрати новина
|
|
|
|
Полезно |
Препоръчваме |
Най-четени |
Анкета |
|