Откриването е на 19 май (четвъртък) от 18:19 ч. в изложбения салон на на галерията на ул. "Драгоман" 12. Експозицията може да бъде видяна до 15 юни, съобщават от галерията за Moreto.net.
Обичан и очакван автор, с многобройни почитатели в България и извън страната, той е винаги с отличителен стил и знаково присъствие в съвременната културна сцена. Хармонии от композиции на сложни цветове и силуети бележат 65-годишнината на автора, извеждащи "Архитектоника“ като естествено мото на настоящата експозиция.
"Темата, която ме е вълнувала за картините в тази изложба е любимият ми град с неговата архитектоника, излъчване, тоналност и силуети. Силуетите, които виждам всеки ден пред мен, докато се разхождам из градските улици. Силуетите на хората, които носят различни настроения и състояния. Силуетите на къщите, които се променят невероятно в зависимост от слънчевите лъчи, облачното време, дъждът или са огрени от лунната светлина… За мое щастие, след тези кризи на пандемия и драматични промени в социалната, политическата и военната обстановка по света, започнах да се вглеждам в сянката и светлината и това ме провокира да го претворя в своите абстракции. Така съм се опитал да изразя моето лично отношение и емоция към случващото се", споделя Станимир Видев.
Във всичките му платна са вплетени чувствата и любовта му към град Пловдив, но и към загадъчната емоционална същност на женската природа. "Архитектониката“ на Станимир Видев е философия за баланса на цвета, в неговите нюанси и формата, в нейната структура. "Архитектоника“ е неговата научна концепция от динамични композиции от главните отделни елементи в изобразявания обект, но така умело хармонирани, че се възприемат като едно цяло.
Сякаш джазирани цветни петна, но с убедително усещане за цялостност на образа и с проследяема взаимовръзка между съставните му части. Това са привидно конкретни пейзажи и всъщност пластични комбинации на багри и обеми с многопластови цветни фрактури, изградени с умелата ръка на артиста на топли и студени тонове. Видев визуално въплъщава вътрешната структура на град Пловдив, неговият пулс, темпо и темперамент боравейки си игриво с характерните за него технически прийоми да отнема от наслагванията, да натрупва и да оставя релефи, фрагментирайки цялата композиция с отделни малки самостойни картини.
Видев обича създаването на своеобразни конструктивни портрети на този южен град - мястото, което го е изградило като артист, обича да разказва живописно за душата и сградите му, за обитателите му.
Живописта на Видев е на границата на реалното и абстрактното, което го прави толкова ценен и обичан, и за да я усетиш добре трябва да умееш да се вглеждаш. Тя е силно емоционална, разкриваща отпечатъците от натрупани впечатления и чувства в художника. Без да се стреми към изграждането на композиционни центрове (един или повече), художникът успява само чрез умелото боравене с цветовете да постигне няколко плана и някъде сред тях да скрие един, но важен детайл, който в първия момент можеш и да не забележиш.
Различните емоционални и физически състояния на художника, случки от ежедневието, развълнували мисълта на артиста, са основният му творчески двигател. Пейзажите са хармонични колоритни абстрактни композиции, но винаги препращащи на близко и разпознаваемо за съзнанието място. Платната му излъчват много енергия, въздействат с решително полагане на цветовете с наслояване и отнемане на боите за постигне на светлината.